Drömmer man mera när man är gravid
Inatt drömde jag en hemsk dröm vaknade av den och det tog ett tag innan jag kunde somna om.
Inatt drömde jag en hemsk dröm vaknade av den och det tog ett tag innan jag kunde somna om.
ja jag drömde mycket och mycket konstiga drömmar:) helt sjuka drömmar om barnet faktiskt.
Vad skönt att höra att det inte är bara jag som drömmer konstiga drömmar. Inatt har jag faktiskt inte drömmt nåt jag kommer ihåg i alla fall.
Man drömmer OFTA mycket mer drömmar, och oftast mardrömmar. Vet inte hur många nätter jag vaknade och inte kunde somna om när jag var gravid.
Jag märker i alla fall att jag sover lättare vaknar av minsta lilla grej.
Här är en till. Drömmer intensivt och ofta obehagligt, men än så länge inte om bebis. Är också väldigt lättväckt och vaknar t ex när tidningen kommer. Måste också akutkissa när jag vaknar på natten, men bara en gång nu i v 15-16 .
Ja här e en till som drömmer väldigt mycket.
Har drömt flera gånger att min son dör:( Han har drunknat, klämts i en hiss, o blivit påkörd av en bil.....
Jag kommer aldrig fram till honom när han dör, utan att jag e precis någon cm ifrån honom.
Detta har gjort att jag inte vill somna på kvällarna.
Har kommit på att jag drömmer om honom den veckan han e hemma hos mig. Inte när han e hemma hos sin pappa o det känns ju ganska skönt.
När jag drömmer så kan jag ju gå in o klappa på honom o kolla att han verkligen lever.
i början drömde jag extrema mardrömmar om allt möjligt. Var verkligen skitjobbigt. Fram till v 19 så fick jag alltid kliva upp minst 2 gånger per natt pga att jag var så kissnödig och då drömde jag mer knasiga drömmar, men dom slutade alltid med att jag drömde att jag kissade på mig eller panikartat sökte efter toalett, o ja när man vaknade var man sjukt kissnödig.
Nu har det dock lugnat ner sig, behöver än så länge inte kissa före 6.30 på morgon och drömmer inte lika mycket som jag kommer ihåg och vaknar av.
jag drömmer som mest och värst, konstiga drömmar är mellan 06,00 och till den tiden jag stiger upp. jag har svårt för att sova vissa nätter och ligger vaken. då jag väl sover mellan alla kisspauser så drömmer jag jag säkert men inget jag kommer ihåg.
Inatt har jag bara drömmt en konstig dröm inga mardrömmar. Så det var skönt. Men jag har sovit så dåligt. Har gjort det ända sedan jag blev gravid. Måste upp och kissa 1gång varje natt.
Jo det e verkligen jobbigt att drömma så.
Jag hoppas att det går över snart. Vet inte om det e nåt sätt för mig att stöta bort pojken nu när vi ska ha en liten.
Hoppas verkligen att du slutar drömma såna drömmar.
Jag tror inte man drömmer mer, men man sover ju inte lika djupt så man kommer väl ihåg mer. Att det blir mera mardrömmar har väl med spänningar i kroppen att göra skulle jag tro. Oro och förväntan.
Här är en till som har börjat drömma väldigt mycket. Jag är i vecka 12 (11+5) och 3 nätter i rad nu har jag drömt om erotiska drömmar, förlossningen, första dagarna hemma med barnet, stora bråk med min syster, zombies och även om mitt ex som jag förut väntade barn med, vilket är nästan värst att drömma om då han inte var så snäll mot mig =/ Men han är ur världen och har inte sett han på 5 år så det är bra drygt att man ska börja drömma om honom nu när man är gravid med den jag älskar mest !
Jag vill faktiskt inte drömma nå mer, men det finns väl inget tips som får en att sluta drömma?
Jag har också drömt väldigt mycket under bägge mina graviditeter. Under första graviditeten drömde jag att jag tappade bort barnvagnen och kom inte på att den var borta förrän dagen efter (ologiskt men jag var livrädd och kunde inte hitta bebisen). Drömde även att bebisen var tre-fyra år och halkade ner på järnvägsspåret mellan tåget och plattformen. När jag hann fram dit så fanns det inget utrymme mellan tåget och plattformen längre så jag kunde inte se någonting. Sjukt otäckt.
Denna graviditeten har jag drömt mer om att inte kunna få tag på min sambo när det är dags för förlossning och jag har behövt ta med vår två-åring dit. Också sjukt jobbigt.
Jag har börjat byta ut filmer/böcker mot "happy" och lättsamma historier. Det har hjälpt lite, men inte helt.
Här har ni en till som drömmer väldigt otäcka drömmar. Speciellt om zombiersar och att min sambo är otrogen då jag är gravid.
Jag är gravid i v 15. Jag mår så jäkla dåligt av just zombiedrömmarna, vill inte somna på kvällarna för att jag är rädd att drömma om de. Vaknar upp i panik och kallsvettig. Jag har blivit så påverkad av drömmarna så jag vill verkligen inte sova själv längre.. Vilket blir jobbigt då sambon jobbar borta på veckorna.
Vet inte alls vad jag ska ta mig till, så himla obehagligt ..