Träffa en ny när man har barn? NÄR?
Jag har ett nytt dilemma jag funderar på. Det är över tre år sedan barnens far och jag separerade och jag har under den tiden haft ett par kortare romanser som jag har kunnat "sköta" när barnen har varit hos sin pappa varannan helg.
Men nu känner jag att jag är redo för att träffa en person mer seriöst och se om det kan leda till ett riktigt förhållande. Men NÄR och HUR ska han och jag kunna få tid tillsammans? Barnen är ju bara hos sin pappa varannan helg och det blir ju lite väl sällan att ses så där i början av en ny relation och jag har väldigt svårt att på ett enkelt sätt få barnvakt lite när som helst.
Är det okej att träffas och ha med barnen (6 och 7 år gamla) och låtsas som att han och jag bara är kompisar? Hur ska vi annars lära känna varandra lite mer än bara i telefon? Jag har "andra" killkompisar (alltså vanliga killkompisar) som barnen har träffat men det blir inte alls lika frekvent som vi umgås med dem utan det har varit mer i perioder. Detta skulle ju i så fall bli oftare...
Ja, hur sjutton GÖR man?