• Tintene

Snälla titta hit! Nygravid o molvärken har försvunnit- så orolig!

Äntligen e vi gravida efter lång tids kämpande o 4 ICSI försök! Lycklig såklart men just nu e jag så orolig att jag inte vet vart jag ska ta vägen.... Sedan 4-5 dagar är molvärken jag haft till o från varje dag sen ruvardag 10 som bortblåst... Snälla säg att ni varit med om detta o ändå fått barn! E så orolig att detta e början på missfall....
    (Brösten ömmar liiite fortfarande...)

• Svar på tråden Snälla titta hit! Nygravid o molvärken har försvunnit- så orolig!
  • Fossa
    mills skrev 2009-12-03 22:25:19 följande:
    det kunde gå flera dagar ibland Och senare kom ju de där spökveckorna då alla symptom var helt väck och man ännu inte hunnit börja känna rörelser...Då var det riktigt jobbigt. Men sedan börjar det röra sig och man blir så lycklig men då blir man nojjjig så fort det inte är fotbollsmatch därinne istället Man hittar ALLTID något att oroa sig för tyvärr. Min sambo höll på att bli tokig på mig...
    Japp Och då köper man en doppler och lyssnar på hjärtljuden så fort oron sätter in...
  • Liddi
    Fossa skrev 2009-12-03 22:27:00 följande:
    Japp Och då köper man en doppler och lyssnar på hjärtljuden så fort oron sätter in...
    haha det missade jag tyvärr visste inte ens att man kunde det...det ska jag göra nästa gång Nädå jag har ju sån tur att jag har diabetes så jag fick gå på kontroller varannan vecka och lyssna på hjärta och sånt
  • Tintene
    mills skrev 2009-12-03 22:25:19 följande:
    det kunde gå flera dagar ibland Och senare kom ju de där spökveckorna då alla symptom var helt väck och man ännu inte hunnit börja känna rörelser...Då var det riktigt jobbigt. Men sedan börjar det röra sig och man blir så lycklig men då blir man nojjjig så fort det inte är fotbollsmatch därinne istället Man hittar ALLTID något att oroa sig för tyvärr. Min sambo höll på att bli tokig på mig...
    Ja, antar att d kommer bli så ....;) Skulle bara så gärna vilja få en liten släng av molvärken igen...-några sekunder bara... Men d kanske kommer då....
  • Tintene

Ingen annan som varit med om att molvärken försvunnit tiiiidigt i graviditeten? Alltså runt v 5?

• spino

tetinne - det kommer och gar vannen min. jag vet hur man nojjar, jag ar likadan sjalv. men jag mar olika nastan varje dag. stor kram pa dig.

• Tintene
    spino skrev 2009-12-04 21:30:01 följande:
    tetinne - det kommer och gar vannen min. jag vet hur man nojjar, jag ar likadan sjalv. men jag mar olika nastan varje dag. stor kram pa dig.
    Jo jag vet men nu har det gått en vecka utan nånting...... :( Förstår att man kanske inte känner nåt varje dag men en hel veck a utan verkar inte så vanligt...
  • Liddi
    Tintene skrev 2009-12-05 10:44:28 följande:
    Jo jag vet men nu har det gått en vecka utan nånting...... :( Förstår att man kanske inte känner nåt varje dag men en hel veck a utan verkar inte så vanligt...
    Men kan du inte ringa din bm om du är så orolig? Om inte annat kanske de kan lugna dig lite
  • Skruttefia

Jag hade ungefär som du. Kraftig molvärk och även illamående och sedan i v 5/6 så hade jag ca 5 dagar då jag absolut inte kände någonting som helst och blev definitivt orolig och började ställa in mig på att det kanske inte skulle lyckas trots allt.

VUL v6+2 visade två hinnsäckar men "bara" ( ) ett tickande hjärta. Det hjärtat tickar fortfarande och är nu en 6-månads bebis.

Kram o lycka till!

Amanda 060121 & Louisa 090605
  • Strix

Jag har haft samma problem med gravtecken som kommer och går och inte ser likadana ut från vecka till vecka. Har dessutom många missfall i historiken där de flesta upptäcks först på VUL så man är ju helhispig. Men, trots gäckande tecken verkar allt flyta på enligt VUL. Är 7+6 och var på VUL senast idag. Så, jag tror att man på något sätt ska försöka avlobotomera hjärnan från att leta tecken.

• lellisen

Säkert ingen fara!!! Ring och få kolla ditt blod om hormonerna stiger som de ska eller ett ultraljud, du ska inte gå och oroa dig!!!! När jag väntade ettan så var jag skit orolig och ringde gynakuten och överdrev lite om en hemsk smärta då fick jag komma direkt...vad gör man inte när man är orolig...håller tummen för dig!!! Jag är likadan är bara i v 4 just plussat alltså efter FET och nu är det dessa oroliga veckor.....

• Tintene
    lellisen skrev 2009-12-16 17:31:28 följande:
    Säkert ingen fara!!! Ring och få kolla ditt blod om hormonerna stiger som de ska eller ett ultraljud, du ska inte gå och oroa dig!!!! När jag väntade ettan så var jag skit orolig och ringde gynakuten och överdrev lite om en hemsk smärta då fick jag komma direkt...vad gör man inte när man är orolig...håller tummen för dig!!! Jag är likadan är bara i v 4 just plussat alltså efter FET och nu är det dessa oroliga veckor.....
    Var faktiskt inne på gynakuten i söndags då jag fick brunaktiga flytningar o därmed blev ännu oroligare!
    Läkaren såg då ett litet pickande hjärta men det var väldigt dålig skärpa så det var lite suddigt..... En tung sten föll från hjärtat. Ska till min ivf-klinik på måndag igen.... Hoppas lilla hjärtat hänger kvar bara ***
  • Amis

Jag hade väldigt lite molvärk i början av min gravditet. Det kunde komma ett par minuter om dagen, knappt kännbart. Jag fick dessutom blödning (färskt blod) och bruna flytningar och var helt övertygad om att det var kört för oss men VUL visade tickande hjärta. Hade sedan bruna flytningar/blödningar i nästa 5 veckor och hittils har allt ser bra. Ska på RUL imorgon och hoppas att det fortsatt är bra.

Svar på tråden Snälla titta hit! Nygravid o molvärken har försvunnit- så orolig!