• SophiaLa

Längd och vikt på era 14 månaders?

Hej,

Min dotter är 14 månader, väger ca 8,5 kg och är 74 lång. Föddes dock i v 33 vägde då 1,9 kg och var 44 lång. Jag får höra av ALLA, men vad liten hon är, lite tröttsamt. Jag ser ju på öppna förskolan att hon är lite mindre, men är hon verkligen så liten?

Både jag och pappan är inte speciellt långa, hon följer sina kurvor bra, dock inte vikten senaste månaden då hon springer och klättrar konstant hela dagarna.

Vad mäter och väger era 14 månaders?

• Svar på tråden Längd och vikt på era 14 månaders?
  • Turran

Min pojke är 80 cm lång och väger 11.3 kg (13 månader). Min dotter var dock mindre i samma ålder (iallafall viktmässigt).

• Jannabus

Min ena dotter föddes i v 35, vägde 1862 och var 43 lång då. När hon var 14 månader vägde hon 8817 och var 78,8 lång. Nu är hon 17 månader och väger 9,4 skulle jag tro. Hon är rätt liten, vilket jag också var. Huvudsaken är att de är glada och utvecklas som de ska fick jag till svar

• Nicke Nyfiken

Min dotter var 78 lång och vägde 9.3 när hon var 13 månader. Hennes viktkurva har dock dalat kraftigt eftersom hon vägde hela 4.4 kg när hon föddes

• CamillaetCamillus

Vår son väger nästan 12 kg och är drygt 80 cm lång, han är fjorton månader om en vecka.

• baby nu

Vår son var 82cm och 11.5 kg vid 14 mån, vid födseln 55 cm och 4.5 kg

• mer grubbel

Vi har inte vägt/mätt vår son sedan ettårskontrollen, men då var han 70,5 cm lång och vägde 8,4 kg. Skulle gissa att han är ungefär som din dotter nu, han är precis 14 månader. Han har just börjat på förskola, de andra småbarnen kallar honom för bebisen :) Vi är inte oroliga, vi är båda ganska små.

• tinoli

Min pojke vägde 12 kg och var 82 lång på ettårskontrollen, har inte vägt och mätt honom sen dess, men han drar storlek 92 i kläder... har en känsla av att han är stor jämförelsevis med andra barn i samma ålder...ska bli intressant att se om två veckor när han börjar dagis :)

• Elinleo

Min son är 14 mån och väger 11,2 ungefär och är ca 81-82 cm lång skulle jag tro. 

• Mirce

Dotter om 3 dagar 14 mån:) strax över 13 kg å ca: 85-87 lång :))

Svar på tråden Längd och vikt på era 14 månaders?