• Agoo

Avslutad Pergokur, när mens?

Hur länge ska man vänta på mensen efter en pergo kur?

När jag gjorde vul efter att pergokuren var avslutad så kunde inte BM se att jag hade svarat på behandlingen..
    Är på cykeldag 38 idag och ännu har ingen mens kommit... Gjorde gravtest på cd 34 som var negativt... Är det "normalt" att menscykeln blir så här lång då?

• Svar på tråden Avslutad Pergokur, när mens?
  • Tvillingar11

Hej!

Jag har själv tagit pergotime, gick och väntade och väntade på mensen som aldrig kom efter det. Dock så lämnade jag blodprov som visade att jag inte haft ägglossning. Om BM inte kunnat se om du svarat på behandlingen kanske du inte fått ägglossning och då kommer kanske ingen mens heller.

Brukar du ha ägglossning och mens eller framkallar du med tabletter?

• Agoo
    Tvillingar11 skrev 2009-12-06 16:08:54 följande:
    Hej!Jag har själv tagit pergotime, gick och väntade och väntade på mensen som aldrig kom efter det. Dock så lämnade jag blodprov som visade att jag inte haft ägglossning. Om BM inte kunnat se om du svarat på behandlingen kanske du inte fått ägglossning och då kommer kanske ingen mens heller. Brukar du ha ägglossning och mens eller framkallar du med tabletter?
    Jag fick, sedan jag gick ner i vikt, tilbaka min mens vilket var för mer än ett år sedan och sedan dess har jag haft den någorlunda regebundet. Äter inget som framkallr mensen eller så utan det kommer av sig självt. Dock har jag haft väldigt täta menstrationer och pga detta får jag ingen egen äl.
Svar på tråden Avslutad Pergokur, när mens?