• Tintene

Nån annan som fått sluta med progesteronet i samband med pluss pa gravtestet?

Samma dag jag plussade på min testdag sa kliniken åt mig att sluta med progesteronet..... Men nu har jag läst om flera som blivit tillsagda att fortsätta med vagiatorerna ; vissa ända till v 10-12 (!!!) Hur kan d vara så olika? Känns ju inte alls bra att ha slutat!!

• Svar på tråden Nån annan som fått sluta med progesteronet i samband med pluss pa gravtestet?
  • JustJack

Tetinne; När jag gjorde en hel IVF/ICSI skulle jag bara ta progesteron 1 vecka efter plus. Vid plus efter stimulerat FET ska man vid min klinik fortsätta med progesteron till v10 då kroppen inte producerar eget progesteron. Varför det är olika från ställe till ställe vet jag inte.

• KickiHH

Hej efter min ivf fick jag fortsätta med crinone (progesteron gel ) till v 10 men en väninna som hade vaggisar skulle bara fortsätta 14 dagar efter 14 och av en anna läkare rekommenderas hon att sluta efter en vecka.
    Min läkare är dansk jag vet inte om de har andra regler och rekommendationer där, han som rek till v 10 . Men jag höll görna på med det trots kladdet då det ska hjälpa till att minska risken för missfall

• Petunia2

Till mig sa de att jag kunde använda Crinone tills förpackningen tog slut, dvs 4 dagar efter testdag.

• Lallalo

Jag fick trappa ner under en vecka from plusset. Skönt att bli av med dem=)

Svar på tråden Nån annan som fått sluta med progesteronet i samband med pluss pa gravtestet?