Jag hatar Pergo!!!!
Jag blir så trött!! Kan någon hjälpa mig med ett ljus i tunneln eller åtminstone sprida lite ljus över situationen.
Har ätit en kur pergo, ska äta dessa varannan månad. Har perfekta ägglossningar varje månad så det beror inte på något sånt. Förra kuren var alltså min första och när jag var på VUL sa doktorn att min slemhinna var lite tunn men inte något att oroa sig för. Den var då 5mm och han trodde den skulle växa till sig lite mer innan ägget lossnade, växer ca 0,5mm per dag. Onsdag till lördag borde alltså ge ungefär 1,5mm till och ca 6,6 mm när ägget släpper.
Det jag tyckte var jobbigt var att under den cykeln jag åt pergo så var jag extremt torr i underlivet. Min ägglossning kom tre dagar senare än normalt. Nu i denna ostimulerade cykel så var jag jättekletig fram till då jag borde ha ägglossning. Nu är jag helt torr igen! Jag blir så ledsen utan klet vill man helst inte ha sex och utan sex ingen baby. Har spermierna nått att simma runt i överhuvudtaget?
Har någon varit med om detta och vad var utgången av det? Jag funderar seriöst på att ringa min läkare och i värsta fall gå ostimulerad och utan hjälp fram till hösten och IVF...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 20:31
Glömde tillägga att förutom att jag nu är snustorr i underlivet så har jag testat med ÄL stickor och inte fått utslag ännu. Kan ägglossningen försvinna helt av pergo? Vad är det som händer?