• Saarraa

Ensamstående föräldrar i Umeå

Hej, jag vet att jag inte är den enda ensamstående föräldern i Umeå.. Tänkte om det kanske är fler som vill samlas i denna tråd och prata om allt mellan himmel och jord :)

• Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Umeå
  • supermamman2

det låter spännande mirre,

här har ja haft lite sovmorgon ida, o ställde mig i duschen alldeles ensam utan barn, tänk vilken lyx
    idag ska vi baka nån kaka till imorgon då vi får besök

• Saarraa
    Sluring skrev 2010-03-05 21:24:41 följande:
    Ja den är jättebra, verkligen en bok som sätter fart på tankarna. Dessutom är den ju vettig att läsa för barnuppfostran... våra barns relationer har med hur vi är med/mot dem. Gud så djup jag låter, jag är jätterolig också haha men jag tycker ju om sånt här med personlig utveckling.
    Haha jag tycker också det är intressant.. Fast jag läser sällan böcker, sitter mest och läser på nätet faktiskt. Men den där boken ska jag absolut låna från bibblan och läsa, kollade om den fanns på ersboda och det gjorde den :)
    Vintersol80 skrev 2010-03-05 22:49:27 följande:
    Har varit och fått mig ny energi, får bara hoppas att den får hålla i sig ett tag nu... =)
    Låter spännande.. :)
    supermamman2 skrev 2010-03-06 09:23:56 följande:
    det låter spännande mirre, här har ja haft lite sovmorgon ida, o ställde mig i duschen alldeles ensam utan barn, tänk vilken lyx idag ska vi baka nån kaka till imorgon då vi får besök
    Jag fick också en liten sovmorgon.. Jonah vaknade inte förrän några minuter efter 9, så jag fick sova tills dess, riktigt skönt kan jag lova :)
  • Sluring

Mirre: Ny energi, berätta mer!
    S & L: Härligt med sovmorgon!

Jag har tagit mig i kragen idag och tränat. Jag har nog nån typ av träningsfobi för jag tycker det är superjobbigt att komma iväg men sen på plats går det bra. Nåväl. Jag får jobba på det där. Nu ska jag käka en stor sallad och se en film som jag hyrde igår (ja, jag har dåligt samvete det är ju såååå fint väder men jag hinner nog ut också!). Gud så mycket grejer man har att göra när man är barnfri, det är helt sjukt. Jag kommer aldrig att hinna.

Vad gör ni själva i helgen??

• Saarraa

Sluring: Haha jag känner igen det där.. När jag är barnledig så finns det så mycket jag vill hinna med att göra, men jag hinner långt ifrån allt jag vill. Nu är det ett tag sen jag var barnledig (min födelsedag i början av oktober), men snart tror jag det är dags faktiskt. Vill sova ut ordentligt och inte vara tvungen att kliva upp så fort man vaknar, jag vill ligga kvar i sängen och dra mig läääänge.. hehe.

Vi gör ingenting alls i helgen.. Igår var vi ute i över 2 timmar och skottade fram altanen på framsidan. Och nu sover Jonah, när han vaknar så ska vi klä på oss och gå ut en stund, är så otroligt skönt ute :)

• supermamman2

saarraa- ja fick sovmorgon då pappan kom igår kväll efter att han haft ett storbråk med sina föräldrar ,,,,, så han sov över o när nemo vaknade  så sprang han in till sitt rum o såg sin pappa ligga där inne. så ja har haft den avlastningen ida. känns lite konstigt men ja vad gör man när man vet att den andra mår dåligt o gör sitt utefter det .

• Saarraa
    supermamman2 skrev 2010-03-06 14:50:52 följande:
    saarraa- ja fick sovmorgon då pappan kom igår kväll efter att han haft ett storbråk med sina föräldrar ,,,,, så han sov över o när nemo vaknade  så sprang han in till sitt rum o såg sin pappa ligga där inne. så ja har haft den avlastningen ida. känns lite konstigt men ja vad gör man när man vet att den andra mår dåligt o gör sitt utefter det .
    Vad skönt att du också fick sovmorgon och att du haft lite avlastning idag :)
  • supermamman2

jo det är skönt , spec då pappan nu är lugn o kan bete sig , då är det ju avlastning annars inte

• Saarraa

Mm precis.. :)

Vad har alla gjort idag?

Här har det bara varit lugnt, precis som vanligt haha.. Vi har varit ute en stund på gården och skottat bort slasksnö :) Och nu ska vi börja med middagen.. Jag har ingen inspiration, så jag tänker öppna frysen för Jonah och så får han peka på vad han vill ha och så gör jag något av det, haha.

• Vintersol80

Igår var jag och såg Boddy Holly, och det gav mig verkligen ny energi, var så trevligt och Brolle är ju faktiskt rätt så bra på att sjunga :)
    Idag har jag varit till Piteå till min syster och hennes familj, mycket trevligt att träffa dom.
    Imorron kommer mina små bus killar hem :)

• Sluring

Brolle är ju snygg om inte annat... ;)

• Anna83

haha jag vet va vi kan göra! alla hittar nån singelkille var av dom man känner (alltså som man inte vill ha själv {#lang_emotions_wink})
    sen får alla gå på dejt med nån annans singelkille! haha
    bra idé va =)

• Anna83

oj denhär tråden stängs idag. Vet inte om sara kommer in idag och  hinner starta en ny så jag kan väll ta på mej att göra det. vi måste ju fortsätta den här tråden =)
    kan starta en nu...

Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Umeå