• izzi

Hur gör man om man inte har barnvakt?

Hur gör man om man inte har möjlighet till barnvakt?

Jag saknar att göra något på tu man hand med mannen, men det går aldrig. Visst vårt barn är jättelätt att ha med så det är inte det som är problemet. Men jag skulle vilja göra lite enkla saker som att gå och träna ihop, fika eller bara prata!

Om jag fick önska så skulle jag vilja ha någon som kunde vara extrafarmor/mormor. Inte bara för vår skull, men också för att dottern ska få en relation till en äldre generation.

• Svar på tråden Hur gör man om man inte har barnvakt?
  • Rocktroll
    CeciliaB skrev 2009-12-18 11:54:45 följande:
    www.extramormor.se/ Kanske??
    Om man bara vågade lämna sitt barn till en främling så :O Vi har samma problem dottern är 8 mån och jag och min man har inte gjort något på tu man hand sen hon föddes och jag saknar det. Hennes mor och farföräldrar och våra syskon bor rätt långt bort så det är inget alternativ för oss.
  • CeciliaB
    Rocktroll skrev 2009-12-18 12:05:01 följande:
    Om man bara vågade lämna sitt barn till en främling så :O Vi har samma problem dottern är 8 mån och jag och min man har inte gjort något på tu man hand sen hon föddes och jag saknar det. Hennes mor och farföräldrar och våra syskon bor rätt långt bort så det är inget alternativ för oss.
    Men man kanske inte behöver lämna till en främling, va sägs om att lära känna varandra först?
  • Rocktroll
    CeciliaB skrev 2009-12-18 12:15:30 följande:
    Men man kanske inte behöver lämna till en främling, va sägs om att lära känna varandra först?
    Ja det hade ju vart en självklarhet :) har du "testat" tjänsten?
  • MammaHela
    izzi skrev 2009-12-11 14:07:18 följande:
    Låter jättehärligt! Vad kul att ni hittat en sån bra lösning. "Problemet" för oss är att mannen har två barn som bor hos oss vv. De är stora och går ju inte och lägger sig. Så tiden minskar ju ytterligare för oss att få någon egentid.
    Där har du läsningen. De stora barnen får vara barnvakt till erat gemensamma barn.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • MammaHela
    MammaHela skrev 2009-12-18 12:18:19 följande:
    Där har du läsningen. De stora barnen får vara barnvakt till erat gemensamma barn.
    lösningen menade jag ju
  • CeciliaB
    Rocktroll skrev 2009-12-18 12:17:15 följande:
    Ja det hade ju vart en självklarhet :) har du "testat" tjänsten?
    Nej, inte jag.

Men vet en jobbar kompis och en annan bekant som tycker att de funkat jätte bra...

Den ena har "umgåtts" med denna 55+ kvinnan i snart fyra år, hon har tom vart med på dagisutflykter flera ggr vet jag...Där har barnen moster som passar också men mamman tycker de är viktigt med generations grejen...

Testa och träffas kan man ju göra om personkemin inte stämmer så gör de ju inte men....

Sen är de ju klart att de kan finnas idioter, men de kan de ju överallt...
  • izzi
    MammaHela skrev 2009-12-18 12:19:00 följande:
    lösningen menade jag ju
    Mm, den äldsta vill inte och den yngsta tycker vi är för liten.
  • Söta Nasse

vi skulle också behöva barnvakt. trist att inte ens kunna fira sin bröllopsdag utan barn.

ska nog försöka hitta någon i vårat område som först får betalt bara för att lära känna min barn, sen när de känner varandra och man tror sig lite på barnvakten kan personen få vara barnvakt.
    men här skulle det väl snarare innebära ha ett vakande öga på de när de sover. får vi kan faktiskt vänta med att ge oss av tills barnen gått och lagt sig vid 19.

• MammaHela
    izzi skrev 2009-12-18 12:55:52 följande:
    Mm, den äldsta vill inte och den yngsta tycker vi är för liten.
    Vill inte? Hur gammal är äldsta och hur gammalt är barnet som ska ha barnvakt?
  • izzi
    MammaHela skrev 2009-12-18 18:32:33 följande:
    Vill inte? Hur gammal är äldsta och hur gammalt är barnet som ska ha barnvakt?
    Femton är killen och tjejen fyller elva och ett halvt.
  • Anna Paulita
    izzi skrev 2010-01-15 10:18:30 följande:
    Femton är killen och tjejen fyller elva och ett halvt.
    Vill han inte ens om han får en peng för det?
    Jag vägrar bara vara mamma...
  • EMO 979

Men ärligt..om hon är över 11 år så borde hon väl rimligtvis kunna sköta sig själv några timmar då och då....Har själv en tös på 12 och hon klarar sig alldeles utmärkt själv när hon är hos mig och jag måste jobba...Trodde ju att det gällde ett LITET barn....Eller har hon ngt problem av ngt slag som gör att hon inte klarar att vara själv ?

• izzi
    EMO 979 skrev 2010-01-15 11:47:56 följande:
    Men ärligt..om hon är över 11 år så borde hon väl rimligtvis kunna sköta sig själv några timmar då och då....Har själv en tös på 12 och hon klarar sig alldeles utmärkt själv när hon är hos mig och jag måste jobba...Trodde ju att det gällde ett LITET barn....Eller har hon ngt problem av ngt slag som gör att hon inte klarar att vara själv ?
    Nej, det är inte hon som ska ha barnvakt :)  Minstingen är 1 år.
    Anna Paulita skrev 2010-01-15 10:21:39 följande:
    Vill han inte ens om han får en peng för det?
    Nej, han verkar inte intresserad av det...
  • EMO 979
    izzi skrev 2010-01-15 13:31:12 följande:
    Nej, det är inte hon som ska ha barnvakt :)  Minstingen är 1 år. Nej, han verkar inte intresserad av det...
    Oki..då förstår jag
Svar på tråden Hur gör man om man inte har barnvakt?