melissa05 skrev 2009-12-07 18:45:41 följande:
Alltså jag var hos en gynekolog som inte alls verkade veta mycket om pco, han bara skrev ut recept och sen fick jag gå, kunde inte svara på några frågor eller någonting så ska ringa till gyn på sjukhuset imorgon och beställa tid och göra om allt och prata lite. Vvad är primolut? tar man det för att få ägglossning och barn?
Vad synd att du ej fick någon information. Det är klart att man går därifrån som ett frågetecken. Jag kanske inte heller kan så mycket om det här, men själv fick jag primolut nor för att jag inte haft mens sen september och det skulle ge mig en blödning. Därefter skulle jag ta pergotime, för att stimulera äggproduktion och ägglossningen. Så min gyn pratade inget om att jag ENDAST skulle ta primolut nor för det kommer inte ge mig ägglossning och utan ägglossning=ingen bebis.
Jag tycker att du borde kontakta gyn och fråga efter pergotime. För har du inte ägglossning och istället bara ska ta primolut så kanske det tar ett par månader innan kroppen börjar fungera "normalt". Vill man ha barn så kanske man borde få hjälp lite tidigare, istället för att vänta några månader till.