• Truccodero

Får man säga till andras barn?

En alltid lika intressant fråga...

Vad tycker ni, får man säga till andras barn om man ogillar deras uppförande?

• Svar på tråden Får man säga till andras barn?
  • gelemamman

ja det får man, på ett respektfullt sätt.

• Peyman

Beror helt på hur man säger man säger till dem! Men allra oftast ja det får man.

• Kya

ja, helt klart. jag har inga betänkligheter om jag ser ett barn som gör fel. däremot ger jag föräldrarna chansen att säga ifrån först. gör de ingenting, så ser jag till att göra det.
    jag anser att man har inte bara ansvar för sina egna barn, som vuxen individ har man ett ansvar gentemot alla barn.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • hadhouda

Jag har inga problem med att ngn säger till mina barn, bara man pratar vänligt.
    De är barn och vi vuxna har ett ansvar att lära dem.

• FamBroberg

Mitt självklara svar är ja! Men som alla andra har sagt, det beror helt på hur man säger till. Jag kan säga att det spelar ingen roll hur trött jag är på min son i det ögonblicket, om det kommer fram någon och "säger åt" min son på ett nedvärderande sätt eller hotar med något. Då kommer lejonmamman att vakna på riktigt, och vad min son än har gjort kommer vara bortglömt!

• Achillea

Ja det tycker jag, tycker det är vikigt att om inte föräldrarna säger till sitt barn så ska andra få göra det. Barn måste förstå att även andra människor kan bli irriterade om de hller på och bråkar, att det inte alltid är föräldrarna som säger till. Dvs att andra människor kan också bli irriterade, så man inte tror att det bara är föräldrarna som störs

Svar på tråden Får man säga till andras barn?