• bebbi

Någon som blivit gravid efter..

Någon som blivit spontangravid efter misslyckat ivf försök eller efter avbruten behandling??

Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 18:24
    Gör ivf pga dåligt AMH värde samt manlig faktor..

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter..
  • mnpnse

Hej Bebbi,
    Vi har mot alla odds blivit gravida. Har genomgått både IVF och FET utan resultat. Beslutade oss för att adoptera och drog igång den utredningen. Nu när vi går och väntar på vårt medgivande från kommunen får jag ett PLUS på Clearblue-stickan. Kan inte fatta att det är sant, vi är fortfarande mycket chockade. Har kämpat för att få barn i ca 6 år...
    Så håll ut, det finns hopp!
    Kram, Mahlin

• lilllove

Ursäkta frågan men vad var ert problem..?
    UNdrar eftersom jag själv inte orkar genomgå fler ivf försök...

• mnpnse
    lilllove skrev 2009-12-08 16:04:02 följande:
    Ursäkta frågan men vad var ert problem..?UNdrar eftersom jag själv inte orkar genomgå fler ivf försök...
    Jag har PCO...
  • lilllove

Tack för svar.. själv är det manlig faktor så det kanske inte är så stor chans att lyckas på egen väg..trots att vi lyckats att få upp antalet från 4 milj. till 51 milj...

• bebbi

MMMEEENNN GUUUD GRATTIS vilken lycka du måste känna... längtar såklart sj men har ej försökt såå länge som du =)

• bebbi
    lilllove skrev 2009-12-08 18:13:26 följande:
    Tack för svar.. själv är det manlig faktor så det kanske inte är så stor chans att lyckas på egen väg..trots att vi lyckats att få upp antalet från 4 milj. till 51 milj...
    Men 51 milj/ml är mycket, fungerar alla så borde de ju igentligen inte vara ett problem????
  • 1111111
    bebbi skrev 2009-12-08 08:08:12 följande:
    Någon som blivit spontangravid efter misslyckat ivf försök eller efter avbruten behandling?? Kram TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 18:24 Gör ivf pga dåligt AMH värde samt manlig faktor..
    Får jag fråga vad du har för AMH-värde?
  • bebbi

Ja

1111111 skrev 2009-12-09 00:15:17 följande:
    Får jag fråga vad du har för AMH-värde?
    Jag hade 3,1 PKM/L de ska ligga över 10 när de räknar ut värdet på detta sättet så de e inte bra.. har kanske sammanlagt 7 Blåsor som kan utveckla ägg... själv då? vad hade du??
  • 1111111
    bebbi skrev 2009-12-09 11:52:29 följande:
    Ja Jag hade 3,1 PKM/L de ska ligga över 10 när de räknar ut värdet på detta sättet så de e inte bra.. har kanske sammanlagt 7 Blåsor som kan utveckla ägg... själv då? vad hade du??
    Åh, det är ett nytt sätt att mäta det värdet som jag inte har sett förut. Funderar på om det är Anti-Müller Hormon du menar eller något annat som jag inte känner till men som också har förkortningen AMH?

När togs ditt värde? Och när mättes dina blåsor? Eller hur menar du?

Jag hade 0,959 i AMH-värde.
  • bebbi
    1111111 skrev 2009-12-09 13:33:37 följande:
    Åh, det är ett nytt sätt att mäta det värdet som jag inte har sett förut. Funderar på om det är Anti-Müller Hormon du menar eller något annat som jag inte känner till men som också har förkortningen AMH?När togs ditt värde? Och när mättes dina blåsor? Eller hur menar du?Jag hade 0,959 i AMH-värde.
    De är AMH (Äggreserven)de värdet dem har tagit och idag när jag va på UL så kunde dem se att jag hade 5 blåsor som under stimulering ev skulle kunna ge ägg.. AMH värdet kan räknas ut på 2 olika sätt så vitt ja vet men de känns lite jobbit då dem ja pratat med hittills har fått sitt uträknat på de andra sättet.=S
  • 1111111

Aha, tack för förklaringen., Har du någon aning om vad ditt värde skulle vara omräknat till det andra sättet att mäta det?

Är det 5 blåsor som kan ge ägg nu under stimulering, eller under resten av ditt liv?

• bebbi
    1111111 skrev 2009-12-09 14:00:11 följande:
    Aha, tack för förklaringen., Har du någon aning om vad ditt värde skulle vara omräknat till det andra sättet att mäta det?Är det 5 blåsor som kan ge ägg nu under stimulering, eller under resten av ditt liv?
    under stimulerat försök... dr sa hur man räkna ut de men kommer ej ihåg ska fråga igen =( sorry
  • 1111111

Aha. Ok. Fråga gärna om du får tillfälle. Jag tycker att det är intressant med AMH och det finns så lite att läsa om det.

Men 5 blåsor är inte helt dåligt? Jag fick 6 mogna blåsor och i fyra av dem var det ägg. Två blev befruktade och en av dem fäste. Är i v 15 nu. Ge inte upp.

• bebbi
    1111111 skrev 2009-12-09 14:09:59 följande:
    Aha. Ok. Fråga gärna om du får tillfälle. Jag tycker att det är intressant med AMH och det finns så lite att läsa om det.Men 5 blåsor är inte helt dåligt? Jag fick 6 mogna blåsor och i fyra av dem var det ägg. Två blev befruktade och en av dem fäste. Är i v 15 nu. Ge inte upp.
    WOW fasen grattis skönt att höra att de är fler än en sj som har få äggblåsor och som faktiskt lyckas =) Fick du 1 eller 2 tillbaka? vilket försök lyckades du på da??
  • lilllove
    bebbi skrev 2009-12-08 18:23:47 följande:
    Men 51 milj/ml är mycket, fungerar alla så borde de ju igentligen inte vara ett problem????
    tyvärr är det bara 30% som är bra...Är det någon som vet hur ett spermaprov skall se ut för att det skall fungera på normal väg??
  • 1111111
    bebbi skrev 2009-12-09 14:22:21 följande:
    WOW fasen grattis skönt att höra att de är fler än en sj som har få äggblåsor och som faktiskt lyckas =) Fick du 1 eller 2 tillbaka? vilket försök lyckades du på da??
    Jag gjorde 5 inseminationer varav en dubbel. Noll resultat... Därefter gick jag över till IVF och det första försöket lyckades. Jag fick två ägg tillbaka.
  • Mahlinp

Hej, mnpnse här...
    Blev tvungen att registrera mig på nytt... kom inte in på min gamla.
    Så from nu heter jag Mahlinp..
    Ha de gott o trevlig lucia!

• Vitsippa75

Mahlinp

Vi har varit på vår första information om adoption. De sa att man skulle släppa tankarna på att bli gravid och på så sätt skydda sig under pågående utredning. Men ni blev gravida under ert väntande för medgivande. Fick ni annan information?

• Mahlinp
    Vitsippa75 skrev 2009-12-13 12:34:06 följande:
    MahlinpVi har varit på vår första information om adoption. De sa att man skulle släppa tankarna på att bli gravid och på så sätt skydda sig under pågående utredning. Men ni blev gravida under ert väntande för medgivande. Fick ni annan information?
    Hej Vitsippa75,
    Nej vi fick samma information som ni, men det struntade vi i. Har man turen att bli gravid under adoptionsutredningen så har man, men det var absolut inget vi räknat med. Hade helt släppt tanken på att kunna få biologiska barn.
    Vi planerar att stå kvar i adoptionskö ett tag till och låta medgivandet från kommunen dimpa ner i brevlådan. Kanske längre fram under graviditeten, när man märker att allt flyter på, kan vi meddela våra socialsekreterare.

Lycka till med adoptionen!
  • Vitsippa75
    Mahlinp skrev 2009-12-13 15:58:01 följande:
    Hej Vitsippa75,Nej vi fick samma information som ni, men det struntade vi i. Har man turen att bli gravid under adoptionsutredningen så har man, men det var absolut inget vi räknat med. Hade helt släppt tanken på att kunna få biologiska barn.Vi planerar att stå kvar i adoptionskö ett tag till och låta medgivandet från kommunen dimpa ner i brevlådan. Kanske längre fram under graviditeten, när man märker att allt flyter på, kan vi meddela våra socialsekreterare.Lycka till med adoptionen!
    Ok! Tack för svaret.
Svar på tråden Någon som blivit gravid efter..