• Alkemisten

Hjälp! Manga pennor? Vad är det? Var får man tag i det?

Mina syskonbarn är inne på det här med manga. Nu önskar de sig specxiella pennor som de kan använda till det. Vad är det för pennor? Var får man tag på dom?
    Snälla! Hjälp mig!
    Tack på förhand

• Svar på tråden Hjälp! Manga pennor? Vad är det? Var får man tag i det?
  • Lorelei

En penna som är ganska frekvent använd inom mangavärlden är ProMarkers (från letraset.com/) Finns bl.a. att köpa i diverse olika scrapbookingbutiker (kolla nätet). Jag har dem och de är jäkligt bra att jobba med.

• Cecese

Det är som sagt promarkers, sprittuscher. För att försöka förklara det kort så när man målar med vanlig tusch så blir det ju tuschstreck men promarkersen flyter ut så resultatet blir jättejämt och fint. Och om man väntar en liten stund och målar igen så blir färgen lite mörkare så det ser ut som skuggor. Jag har över 90 st och älskar att måla stämpelmotiv med dom.

Jag har beställt de flesta från en webshop som bara tar 25 kr styck, annars brukar dom kosta runt 28-32 kr styck (och hemma på butiken 39 kr styck...). Finns även bra startset med blandade pennor.

Här har jag beställt: www.zinkvit.se/ och det var snabb leverans, tog bara ett par dagar så fanns det i brevlådan.
    Om jag skulle köpa ett startset så skulle jag köpa det med 12 pennor som har artikelnummer 784112 eller Manga pack med artikelnummer 784901

• markersnpens

TIll Mangateckningar används oftast alkoholbaserad markers med dubbla uddar. Många föredrar pennor med en penseludd. ProMarkers har varit populära men tror inte de har penselspets (rätta mig om jag har fel). Populära pennor annars är Copic som är dyra men proffsiga. Ett alternativ är Stylefile Markers som finns i 124 färger och kan fås både med och utan penselspets.

Community manager för www.markersnpens.se
  • Cecese
    markersnpens skrev 2017-08-23 13:34:03 följande:
    TIll Mangateckningar används oftast alkoholbaserad markers med dubbla uddar. Många föredrar pennor med en penseludd. ProMarkers har varit populära men tror inte de har penselspets (rätta mig om jag har fel). Populära pennor annars är Copic som är dyra men proffsiga. Ett alternativ är Stylefile Markers som finns i 124 färger och kan fås både med och utan penselspets.
    Haha kul när en nästan 8 år gammal tråd kommer upp. Jag tror och hoppas dock att ts redan köpt pennor för länge sen ;) 
Svar på tråden Hjälp! Manga pennor? Vad är det? Var får man tag i det?