• Äldre 8 Dec 18:34
    2867 visningar
    35 svar
    35
    2867

    *bebis nov 2007* del 8

    * bebis 2007 * del 7
    hej, dax för ny tråd igen!!
    även om man inte skriver ofta är de skoj att kika in i tråden ibland..
    läsa & skriva om man har tid..

    listan över oss som är någorlunda aktiva

    4 november - Jesper - lalasmama/Maria - Bankeryd
    5 november - Freya - fjärilen78 - Målilla
    8 november - Nova - snuttP/Jenny - Röstånga
    11 november - Alva - TIMMON/Charlott - Munka-Ljungby
    18 november - Karl - aems - Sala
    25 november - Amanda - snugglebunny/Anna - Stockholm/Västerort

  • Svar på tråden *bebis nov 2007* del 8
  • snuttP
    Äldre 12 Feb 09:22
    #21

    Hej alla!!!

    Ja vad gör jag.. Massor och inget ungefär. Jag jobbar i min mans firma. Sitter och jobbar med hemsidan för det mesta. När jag inte gör det så är jag i buiken (min man har skadat foten, självlförvållat.) Åket på mässor, mm. Snart Göteborg Horse Show!! =)
    Så jag har att göra, men samtidigt har jag lyxen att känner jag inte för att jobba en dag, så kan jag umgås med syrran som är mammaledig, renovera..eller ja vad som. Så jag lyxar lite, men jobbar häcken av mig när vi väl jobbar..

    Just nu är jag super super förkyld och Nova också. Vi hostar i sönder oss, har ont i halsen och näsan rinner. Nova har feber också.. Fick hämta hem henne från förskolan igår.

  • 7 michel­ingodi­ngar
    Äldre 12 Feb 09:47
    #22

    hej påer!!

    ja här är det fullt upp heeela tiden, i onsdags fick abbe iaf rör insatta i sina öron o allt gick bra.

    alwin ja den lilla skiten, han höll på o ge mig en för tidig hjärtattack han vart så konstig en dag här för några veckor sen, trodde först han spexa med att sätta sig på rumpan hela tiden o efter 5 försök till o resa sig utan att lyckas så började han krypa framåt o det gick inte så bra det heller så det sluta med att han låg platt på magen o försökte åla/dra sig fram med hjälp av armarna o samtidigt började han betee sig jättekonstigt o huvudet liksom nickade från sida till sida då satte jag mig på golvet o samtidigt försökte han sig på ett försök att sätta sig upp o när jag såg hans ansiktet så bara skrek jag på barnen o hämta telefonen för då for ögonen som raketer fram o tillbaka i huvudet på honom hur som så gick detta över på 1 minut så jag lugna mig lite(helt i upplösningstillstånd var jag ju i) började kolla runt på nätet om vad det kunde varit som hände o ringde min svägerska o fråga henne så till slut ringde jag bvc o dom hjälpte oss så vi fick åka ner på stört till VC med honom, läkaren där säger att det ite är något farligt utan det är kristallerna i öronen som lossnat(jaha tänkte jag kan det hända barn då jag vet att det är väldigt vanligt bland gamla att sånt händer dom) hur som vi åkte hem o allt var lungt tills för ett par veckor sen då vi var hos syrran o han fick ett nytt anfall o han blir så fruktansvärt trött efteråt o kan inte hålla balansen under några timmar upp till ett dygn efteråt, så jag ringde BVC o dom tyckte det lät mycket konstigt med att det skulle vara kristallerna så dom kontakta barnmott på sjukan som oxå sa nej det stämmer inte utan dom börja prata lite löst om epilepsi
    hur som i måndags var vi på barn med alwin iaf och nu väntar vi på en tid för o göra ett sömn eeg för o utesluta epilepsi, läk tror mer på att det är barnmigrän han lider av så vi får bara vänta o se nu om det blir fler anfall!!

    äldsta sonen ja där är det oxå mycket kring just nu då skolan reagerat på att han inte klarar av skolan o har inte klarat sig i ämnena så nu ska han få en personlig assistent eller börja lilla gruppen(vi har ju ifrågasatt om han inte skulle behöva gå om en klass sen lågstadiet) så ja det är massor som händer o sker här just nu!!

    magen växer för fullt iaf o killen sparkar på är i v 28 nu

  • snuttP
    Äldre 12 Feb 11:14
    #23

    nej vad hemskt! Jag hoppas det ordnar upp sig för er/honom. Krya på honom!!!

  • Äldre 15 Feb 10:27
    #24

    Hej!

    Kul att det har skrivits en del igen i tråden.

    Här är det bara bra, fast idag är jag hemma med Amanda. Hon fick feber i natt. Vi tror att det är från andra vaccinationssprutan i torsdags. Förra sprutan fick hon feber på söndag kväll (tog också en torsdag). Idag på fm hade hon 38 när jag kollade så det är ju inte så mycket. Får se hur det verkar i kväll.

    lalasmama: Husletandet går väl sisådär. Vi var och tittade på tre hus igår, men två av dem har vi valt bort. Det tredje gillade vi men tyvärr kommer det nog att dra iväg för mycket i budgivningen. Vi får se.

    Barbamamman: Hoppas Alwin kryar på sig!!

    snuttP: hoppas ni mår bättre nu!

  • snuttP
    Äldre 15 Feb 14:34
    #25

    Fick åka med Nova till doktorn idag. Hon hostar så hon kräker. Fick t.o.m. näsblod efter sitt hostanfall. Så nu fick hon hostmedicin. Hade förhöjd sänka och lägg tjock i lungorna. Men fick ingen medicin. Vi skulle hålla koll apå henne. Nu sover hon i alla fall..
    Själv så hostar jag också som en tok.. Vet inte vad det är för skit vi åkt på.. =/

  • 7 michel­ingodi­ngar
    Äldre 2 Mar 14:28
    #26

    hej!!

    hoppas allt är bra med er alla.

    h'r fick jag komma hem från sjukan igår, lillkillen i magen bestämde sig för drygt 14 dagar sen att han ville ut då var jag i v 28+2 så vi åkte in o dom gjorde allt för o stoppa det, var skickad vidare med ambulans till ett annat sjukhus som har mer resurser för så tidigt födda o där låg jag nu inne i 11 dagar först på förlossningen o sen på specbb.
    tappen är 10 mm bara o livmodermunnen mjuk o jag var öppen 2 cm hade sd med 2-3 min mellanrum så sängläge var det som gällde.

    nu är jag som sagt hemma o sjukskriven med sängläge så maken är oxå hemma o sköter allt
    får inte göra nånting o får bricanyl dygnet runt för o hålla sd o värkar lungt men det räcker med o sitta på en vanlig stol en stund så kommer det sd

    ska in på fl på torsdag för en ny bedömning,hoppas läget är bättre då eller som nu så det inte blivit sämre

  • snuttP
    Äldre 2 Mar 15:50
    #27

    Barbamammans familj.. Jag hoppas din lilla bestämmer sig för att stanna i magen ett tag till! Stanna nu i sängen och ta väl hand om er!!

  • Äldre 2 Mar 17:32
    #28

    Hejsan!

    Barbamamman: jag hoppas oxå den lille i magen stannar där ett tag till, måste va jobbigt att vara sängliggande, men jag hoppas allt går bra! *tänker på er*

    Hur är det med er andra?
    Hoppas ni mår bättre SnuttP!

    Vi mår fint, jag har haft en jobbig förkylning, men mår nu bättre, & barnen slapp den som tur var! Jobbar man på förskola får man ju räkna med mkt förkylningar..

    ha de fint! //maria


    ♥ familjen = kärlek ♥
  • snuttP
    Äldre 2 Mar 20:31
    #29

    Jodå vi mådde bättre.. Har vairt i Göteborg och jobbat på Göteborg Horse Show. Helt slut!! Så nu har jag ont i halsen som bara den igen. Inte alls kul.. Känns som halsfluss..

    Har fåt hem nya "lilla" hunden nu. En dalmatin tik på 11 månader. Så det är massa jobb och jag har inte tid att bli sjuk.

  • Äldre 3 Mar 20:07
    #30

    hej på er!
    Här har vi oxå varit sjuka under alldeles för lång tid nu... Efter Alicias kikhosta så åkte båda flickorna på öroninflammation... var hos doktorn med dem förra veckan, Alva var jätteledsen och grät och tog sig för örat hela tiden och jag tyckte det var lika bra att kolla Alicia oxå...o mycket riktigt:öroninflammation x 2..!

    Alicia hostar fortf efter kikhostan, kan tydligen sitta i ett bra tag, och i helgen tyckte jag hennes andning blev sämre igen, mer rossel och långa jobbiga hostattacker. Vi åkte in till barnakuten igen i söndags kväll efter telefonkonsultaion, visade sig att hon har fått RS! :(
     Vi blev inlagda igen och fick komma hem på permis idag. Hon har gått ner i vikt igen, så det känns inte så kul. Tycker att det får vara nog nu, hon är precis 3 mån och har redan haft kikhosta, öroninfl och rs..mer än man ska behöva under sina barnår! Så nu gör jag verkligen allt för att mina små ska bli friska, känns som om man måste isolera sig så gott som!
    Kram på er och krya på er ni med och håll bebben i magen ett tag till ;)

  • Äldre 4 Mar 13:45
    #31

    TIMMON: Men fy så jobbigt ni har det! Stackars lilla Alicia, det var verkligen en tuff start för henne. HOPPAS hon kryar på sig snart och slipper vara sjuk på ett tag sen.

    snuttP: Hoppas du slipper halsfluss. Mysigt med hundvalp!  

    Barbamamman: Hoppas det går bra på fl idag!

    Jag är hemma från jobbet. Började känna mig dålig i söndags med ont i halsen. Gick till jobbet på måndag men åkte hem vid lunch. Känner mig piggare idag men blir nog hemma imorgon också.

  • 7 michel­ingodi­ngar
    Äldre 8 Mar 11:46
    #32

    hej på er!!

    TIMMON: fy så otäckt med kikhosta o så RS ovanpå det hur är det med henne nu?

    snuttP o snugglebunny: krya på er,hoppas ni är piggare igen!!

    suck vad jag har långtråkigt, var på ny bedömning i torsdags o som tur var är tappen längre igen o jag är stängd så nu får jag upp o gå lite grann iaf men fortsatt sängläge o vila o bricanyl som gäller ska in på ny koll igen 22 mars.

    för övrigt så är det som vanligt, freya har feber o abbe är på g o bli förkyld för första gången sen slutet på dec dom där rören i öronen gjorde verkligen susen !!

    23 mars ska vi in o göra ett EEG på alwin läk sa ju att det skulle göras ett sömn eeg men nu helt plötsligt ska han vara vaken o sitta still i 20-30 min hur nu i hela friden  dom ska få han till o göra det{#lang_emotions_dreamer} han har iaf inte haft några fler anfall nu!!

  • Äldre 9 Mar 21:23
    #33

    Barbamamman: Förstår att det blir långtråkigt. Men va skönt att det iaf såg bättre ut.

    Jag måste ju berätta, Amanda ska bli storasyster i september! Jag var på inskrivning idag. Fick lyssna på hjärtljuden, så mysigt.

    Jag ska snart gå och lägga mig. Amanda har sån hosta så man vet inte hur natten blir... Förrförra natten sov jag ca 3 timmar. Tog igen det igår genom att gå och lägga mig vid 20 och sova till 5. Sambon fick Amanda att somna till slut och sen sov hon hela natten. Vi hoppas att det blir lugnt även i natt.

  • Äldre 10 Mar 08:24
    #34

    Hallå

    snugglebunny: Grattis! Va kul! hoppas ni fick sova i natt..

    barbamamman: fy va segt de måste va, hoppas tiden går snabbt, du får kolla på många filmer å läsa böcker! kanske inte så lätt med en massa barn omkring dig, men några går i skola/förskola va?

    Timmon: usch vad jobbigt med sjuka små barn, hoppas de är friska & håller sig friska nu!

    jag är hemma å vabbar idag, Jesper har haft feber & hostar, skönt me några mysiga dagar hemma, men imorron ska jag jobba & mormor ska vara här med barnen å på fredag är min man pappaledig

    ha de fint! // maria


    ♥ familjen = kärlek ♥
  • 7 michel­ingodi­ngar
    Äldre 10 Mar 08:35
    #35

    snugglebunny: grattis vad kul

    lalasmamma: krya på sig till jesper!!
    jag har ju 2 små hemma o så är abbe på dagis 3 dagar/vecka o dom 3 stora i skolan så det är ju aldrig lungt här precis läsa o kolla på film njaa har inte ro till det precis blir att jag hänger mycket vid datan eller kollar på tv.n dagarna går men segt är det.

    har iaf kommit till v 31+1 idag så nu är det 3 extra veckor som killen stannat i magen o det är ju kanon!!

Svar på tråden *bebis nov 2007* del 8