• sunshine82

hur gammal för att gunga i lekparken, alltså när får dom plats i gungan? föräldre gungar?

Hej

Jag undrar när man kan börja gunga sitt barn i barngungan på lekplatsen, alltså dom gungorna som är gjorda av däck, finns ju en gunga som är ett större däck och ett mindre som dom sitter på, med kedjor.
    Hur gammla va era barn när ni gungade dom i en sådan? Tror min son skulle tycka det är jätte kul, men han är bara 8 månader så han är väl förliten för en sådan gunga..

• Svar på tråden hur gammal för att gunga i lekparken, alltså när får dom plats i gungan? föräldre gungar?
  • Suri

Testa!
    Ta det lite försiktigt i början så du inte skrämmer honom. Dessutom är ju gungan väldigt stor, så du får gunga sakta så han inte vickar bakåt.
    Min var nog 8-9 månader när jag testade. Men han gillade det inte.

• Birgitta L

Svar till sunshine 82:

Däckgungor där man kan sitta på det undre däcket är inte att rekommendera förrän barnet är 2 år! Det brukar ju finnas speciella babygungor där de sitter säkert.

• trötter22

fy låter inte skoj alls att sitta i en sån. finns det inga babygungor?

• sunshine82

Nej det finns tyvärr inga babygungor där vi bor. Får vänta då, eventuellt kanske skaffa en gunga att hänga inne i lägenheten..

• trötter22
    sunshine82 skrev 2009-12-09 09:14:58 följande:
    Nej det finns tyvärr inga babygungor där vi bor. Får vänta då, eventuellt kanske skaffa en gunga att hänga inne i lägenheten..
    ja en gunga inne är bra, det hade vi
Svar på tråden hur gammal för att gunga i lekparken, alltså när får dom plats i gungan? föräldre gungar?