• bollanmollan

funkar ägglossningstester på er?

äter pergo och brukar gå till gyn och kolla när äggen lossnar men denna gång är hon på julledigt så jag tänkte om man kunde köra tester? vet inte hur man ska veta annars?

• Svar på tråden funkar ägglossningstester på er?
  • Tvillingar11

Jag antar att du har pco? Jag har det och ägglossningstester fungerar inte alls på mig, de visar positivt HELA TIDEN....=)

• bollanmollan

hm ok synd. får se om jag känner nåt då.

• Hjärtat längtar

på mig visar testen alltid negativt, fast jag vet att jag hade ÄL en månad när jag tog blodprov, alltså funkar inte ÄL-test på mig.

• felisa

För mig funkar ägglossningstest, men jag får alltid bara utslag på eftermiddagen (runt kl. 16-18). Så hade jag bara testat på morgonen så hade jag aldrig fått utslag! Även jag har pco...

• Dollars matte

Du kan ju prova äl-tester och se om de funkar för dig. Billiga äl-stickor från Babyornot funkade för mig när jag åt pergo, då blir det inte så dyrt heller. Men jag rekommenderar att du i så fall också kombinerar med tempmetoden.

Äl-tester visar ju bara när hormonnivån är tillräckligt hög för att det teoretiskt bör finnas ett moget ägg, däremot visar de ju inte om ägget verkligen släpper. Tempmetoden kan man inte använda för att pricka in ägglossningen men den kan ge ett "kvitto" på att ägget har släppt. Ta tempen varje morgon direkt när du vaknar, helst när du ligger kvar i sängen. Din grundtemp ska ligga på en stadig nivå. När ägget har släppt ökar tempen ca 0,5 grader och håller sig kvar där på den högre nivån fram till mensen börjar, eller höjs något ytterligare om du blir gravid.
    Det är väl värt ett försök i alla fall, så behöver ni inte missa en månad.

Svar på tråden funkar ägglossningstester på er?