• M C

Vilken av följande FL-floskler är värst?

Jag har med några andra effellare samlat några fina citat som cirkulerar fritt och gärna på detta forum.
    De är av yppersta klass, läser du genom listan och är oberörd måste jag helt enkelt dra slutsatsen att du inte diskuterar över huvud taget på FL.

Men vilken triggar dig mest? Vilken är helt enkelt så irriterande och löjlig att du hamnar i gröna vågen när du svarar?

VILKEN ÄR FLs VÄRSTA FLOSKL?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 19:39
    Didn't make the cut: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m49256482.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-11 17:34
    Vinnare blev alltså "Är jag gravid?", inte helt otippat då det är en sjukt konstig kommentar eftersom ingen är synsk. Bevisligen.
    Vi grattinerar alla oss som vid ett eller annat tillfälle kläckt ur oss denna urkorkade kommentar!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken av följande FL-floskler är värst?
  • M C

Det är många röster i den här tråden!

• Stårschan

Varför då? Är du sugen på att vinna något, eller?

Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • M C
    Stårschan skrev 2009-12-21 14:13:13 följande:
    Varför då? Är du sugen på att vinna något, eller?
    Lär inte hända, ettan har 500 fler än oss andra.
    Smärtgränsen verkar gå runt tusen, förutom om det är äckligt.
  • 8 Labolina 8
    SaddePadde skrev 2009-12-20 01:42:21 följande:
    Jag tycker nog att "du är den bästa mamman för ditt barn/mår du bra mår ditt barn bra" är rätt bra kandidat annars. Används för att stödja de mest dåliga föräldrar och få dem att tro att de är bra föräldrar fast de är helbrända. Frietzl (?) Bobbys mamma osv var ju bra exempel...
    Oh, yes.

Åh, jag blir så glad av att röka braj - en glad mamma är en bra mamma!
    Ska jag lämna mitt barn ute i snön inatt? - en utvilad mamma är en bra mamma!
  • M C

Vinnaren är alltså "är jag gravid?".

Grattis.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet.
  • Fiamedbarn

Den värsta just nu på FL och annorstädes är nog "Alla har rätt till en åsikt" varpå man trycker ner åsikten i halsen på andra i ren övergreppsanda. Och upplever man sig kränkt får man avrätta andra hursomhelst. Helt utan eget ansvar för sitt agerande. Är det relativismen som spårat ur? Eller individualismen? Eller FL:s högst unika moral utifrån alla trådar och trolltrådar och viljan att bli sedd och att rättfärdiga sig själv i alla lägen?

• MaaxMaax

Måste bara få säga att jag blir rätt trött på alla "Min kompis kompis/kusins flickvän/pappas styvbrors dotters hunds dagismatte, är... (pingstvän/musiker/rörmockare/vegan/feminist), och därför vet jag att du har fel"
    Upplever detta ganska ofta, och blir lika uppgiven varje gång. Särskilt när det är ett ämne där jag vet att jag är ganska säker på min sak, kan hänvisa till flertalet trovärdiga och oberoende källor, har erfarenheter från flera håll, lägger fram sakliga argument, visar på komplexitet i frågan osv. 

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • Fiamedbarn

Hade det inte varit häftigt om vi kunde gilla varandras inlägg. Alltså som på facebook! Då hade man inte behövt ta upp så mycket plats med citeringar, och man hade kunna vara mer aktiv i att gilla andras inlägg!

• Tashie

Om jag får välja något som inte finns på listan:
     "Jag är gravid och jag åt kex nyss, kan det vara farligt för barnet?" och dylikt.

Av de på listan skulle jag ta "Jag tror inte på vetenskap" 

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • M C

Den är fem år gammal och det finns nya floskler. Blir en ny tråd känner jag, eftersom några av de här är inaktuella och några nya har tillkommit.

Undo these cuffs and I'll show you
Svar på tråden Vilken av följande FL-floskler är värst?