Min snart 3-åriga dotter vill BARA titta på film...
Hej!
Börjar bli orolig för min dotter som snart är 3 år.
Hon har ända sedan hon var mindre gillat att sitta framför teven och titta på olika barnprogram. Vi har från allra första början bara tillåtit tevetittande efter middagen när bolibompa börjat. Och det har funkat ganska bra. Men nu tycker vi det har gått något åt överdrift och vet inte vad vi ska göra.
Hon är på dagis några timmar om dagen och tycker jättemycket om det. Hon leker jättefint och umgås med barnen. MEN direkt när vi kommer hem från dagis går hon mot teven och sätter på den. Det kan funka en stund om jag stänger av teven och vi går in på hennes rum och leker lite, men efter en stund tröttnar hon och går till tevehyllan och letar upp sin favoritfilm.... filmer på över 1 timme långa...
sätter man inte på den får hon nästan utbrott, och jag vill ju att hon ska fåp göra det HON gillar.. så till slut sätter jag ju på teven. Medan hon tittar lever hon sig riktigt in i filmerna och kommenterar och berättar för mig vad som händer/ska hända. Men jag vill inte att hon ska titta så mycket på teve. Jag försöker åka så mycket som möjligt till öppna förskolan eller vara ute, gå pormenader, eller bara vara borta hemifrån.. men speciellt nu på vintern vill man gärna vara hemma och ta det lugnt också...
är där någon i samma sits?? med något bra tips? ska jag slänga ut teven, för snart gör jag det!! har ni tips på roliga leksaker man kan köpa, hon har en hel del, men verkar tröttna på de efter bara ett litet tag.. det e bara filmerna som gäller. hennes styvbror har varit likadan hela sitt 9 åriga liv..
kram