MrsElvisPresley skrev 2010-08-27 08:04:29 följande:
Vi var på astrid lindgrens barnsjukhus i solna i måndags, då läkarna sa att det kommer bli två operationer (pga att min son har så pass allvarlig hypospadi, plus en "missbildning", det går ju ej att se ifall han är kille eller tjej genom att bara titta på könet), första operationen blir i oktober/november sa de, och den andra ca ett halvår efteråt. (Min son är nu ca 5 månader)
Men det känns jobbigt och struligt att behöva åka ända dit, eftersom vi bor i linköping...
Och då när operationen blir av så pluggar min pojkvän, och hans pappa som brukar skjutsa oss till sjukhuset jobbar ju då... Och jag har inte körkort, så jag har ingen aning om hur jag ska ta mig upp dit själv... För jag och min pojkväns pappa (vår sons farfar) är inte direkt bästa vänner...
Dessutom måste jag och Teo stanna på "patienthotell" (?) i ca två veckor där uppe!
Någon som vet hur det går till med patienthotell? Kostar det något?
Åh, så mycket grejer att tänka på nu alltså... Vill bara att allt ska vara över...
Vi gjorde operation i Uppsala då vi bodde i Umeå, och vi fick resa betald (flyg) och patienthotellet var gratis. Kan du åka tåg tror du? Då får du säkert sådana biljetter. Ring och kolla.