• skånebo

När sker ägglosningen vid pergotime??

Har nu äntligen fått påbörja min behandling. Har ingen mens alls, har fått provera att äta i 12 dgr för att framkalla mensen. fick oxå pergotime att äta dag 5-9 när mensen börjat. Men nu undrar jag när ägglossningen sker. Ska enligt gyn in på provtagning för progesteron mm dag 21-23 i menscykeln, men då har väl redan ägglossningen varit , om jag nu får ngn? eller, hur funkar det egentligen?
    Fungerar ÄL stickor som vanligt när man äter pergotime? Har aldrig provat såna..
    Hoppas nån kan ge svar på mina funderingar!!!

• Svar på tråden När sker ägglosningen vid pergotime??
  • TrasigaTrasan

det vill jag också veta...när har ni haft ägglossning ni som använt pergotime?

• bollanmollan

när jag åt pergo förra gången då jag blev gravid fick jag lossning dag 16

• fru tok

Jag har ätit min första kur och är ganska säker på att jag hade ÄL på dag 16...

• TrasigaTrasan

Den här med 16 tonde dagen verkar lovande...oj oj den 16 tonde dagen ska det bli sex sex sex banne mej....(de gäller å ha me gubben oxå förstås).

• Embla82

De gångerna jag fick äl med pergo fick jag det på dag 20-25... så rätt sent. Jag fick aldrig så tidigt som dag 16.

• Agoo

På mitt behaldningschema står det att om ÄL inträffar sker det på någon av cykeldagarna 13-19 oftast cykeldag 14-15.
    Men det är väl olika antar jag..

Blodprovet tar du för att de ska se om du verkligen hade ägglossning eller ej.
    Har ätit en kur pergo och jag svarade inte på behandligen

Börjar dubbeldos på måndag...

• Hjärtat längtar

jag vet inte när jag har ÄL. När man går på behandling är det inte säkert att ÄL-test fungerar, på mig gör det inte det, men jag vet att jafg haft det eftersom det svarade positivt på blodprovet

Svar på tråden När sker ägglosningen vid pergotime??