Studerande man med deltidsjobb dvs. hemmafru?
Hej!
Jag är somsagt en medelålders man som studerar heltid på högskola och jobbar deltid 25% på en matvaru affär. Jag bor ihop med min underbara sambo S, som i sin tur jobbar heltid. Men jag står nu inför ett dilemma som jag behöver synpunkter på...
Det har med tiden visat sig att jag stått och lagat mat/diskat/tvättat/städat i lägenheten, ja näst intill rubbet under veckan. Jag har antagit att det är inte mer än rätt om jag går hemma för att jag inte har skola/jobb exakt varje dag och min sambo inte är hemma förräns runt 8 snåret.
Nu känns det dock som att jag är den enda som kontributerar något till vårat hushåll. Är det rätt av mig att kräva att vi delar på sysslorna lite mer, att vi hjälper varandra? Vi har båda pratat om att vi ska plocka ihop efter oss osv. men det känns som att det endast varit jag som tagit åt mig det, kläder 3 st glass och skor står hejvilt utspridda i lägenheten VARJE morgon...
Så jag ber er nu, kvinnor samt män, kom med era synpunkter och hjälp denna medelålders studerande man med deltidsjobb och karriär inom hemma"man"-yrket?
//Matt