• villsågärna38

Vi som ska göra vårt första ÄD-försök 2010

Finns det några tjejer där ute som precis som jag väntar på att få göra det första ÄD-försöket? Vi har ett par år i IVF-karusellen bakom oss, många minus och ett MA. Pga dålig äggstocksreserv går vi nu vidare med ÄD istället då vi gett upp ivf och att försöka på naturlig väg (chanserna är i princip obefintliga då vi även har manlig faktor). Har en äggdonator och kommer prel att göra första ÄD-behandlingen på Huddinge i mars nästa år. Ni som är färska på det här och vill prata med likasinnade - välkomna hit

• Svar på tråden Vi som ska göra vårt första ÄD-försök 2010
  • Nanniz79
    crijo skrev 2010-03-11 12:31:30 följande:
    FET den 23 mars. Jag hade VUL idag och slemhinnan såg ut som den ska.
    Då ligger du 6 dagar före mig vad kul{#lang_emotions_laughing}
  • villsågärna38
    crijo skrev 2010-03-11 09:54:57 följande:
    Det risken har jag så länge jag har livmodern kvar. Och den risken ökar varje ggn jag tar hormoner som gör slemhinnan att växa...Det var därför jag satsar på ÄD och inte IVF. Jag ville ha bättre odds.
    Oj, tufft! Skönt att höra att du fick hjälp i tid. Kramar
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    Snork fröken skrev 2010-03-10 09:30:30 följande:
    Nej, Det är Synarela.
    Grattis. Hur går det med klimakteriet? Kram
  • villsågärna38
    Nanniz79 skrev 2010-03-11 09:37:15 följande:
    crijo: hoppas det inte kommer till baka bara. Och jag hoppas den här tröttheten släpper snart. Nu är det bara mensen som ska komma om några dagar. På Måndag ska jag på första VUL sen ska jag börja knapra Progynon piller 3 g dagen
    Håller tummarna för vulet
  • Leiben
    crijo skrev 2010-03-11 12:31:30 följande:
    FET den 23 mars. Jag hade VUL idag och slemhinnan såg ut som den ska.
    Vad skönt att läsa!
  • Bengalen

Nanniz: Du verkar ha precis samma upplägg som jag hade. VUL nu för att se så att slemhinnan är tun och ingen aktivitet i äggstockarna.

Crijo: Behöver ni stanna över natten när ni ska göra FET?

Lycka till, till er båda hur som helst!

• Nanniz79

villsågärna: Tack det börjar nli lite nervöst{#lang_emotions_tongue_out} hur går det för dig?

leiben: hur går det hos dig{#lang_emotions_flower}

• Nanniz79

bengalen: Jaha ok, börjar bli nervös här. Ena stunden tror jag helt på att detta ska gå vägen, och sen i nästa tror jag inte på detta första försöket.
    Börjar känna igen ångesten man gick igenom under IVF-tiden{#lang_emotions_throwup}

• villsågärna38
    Nanniz79 skrev 2010-03-11 18:15:03 följande:
    villsågärna: Tack det börjar nli lite nervöst hur går det för dig? leiben: hur går det hos dig
    Jo det går bra. Jag knaprar ju bara p-piller men det funkar jättebra iaf. Börjar ju inte med Progynonen förrän vid månadsskiftet så det är ett bra tag kvar. Kram
  • Snork fröken
    villsågärna38 skrev 2010-03-11 17:44:15 följande:
    Grattis. Hur går det med klimakteriet? Kram
    Ha ha! Jag har inte börjat än! Börjar imorgon.... Har tidigare sprayat med suprecur och det har gått bra. Inte så mycket biverkningar....
  • villsågärna38
    Snork fröken skrev 2010-03-11 19:05:42 följande:
    Ha ha! Jag har inte börjat än! Börjar imorgon.... Har tidigare sprayat med suprecur och det har gått bra. Inte så mycket biverkningar....
    Ja just ja, det var ju imorgon! Skönt att du inte brukar få biverkningar iaf. Hoppas du slipper det den här gången med. Kramar
  • Leiben
    Nanniz79 skrev 2010-03-11 18:15:03 följande:
    villsågärna: Tack det börjar nli lite nervöst hur går det för dig?leiben: hur går det hos dig
    tack det går bra. tiden kryper fram. mår liksom lite småilla rätt ofta under dagarna men det är skönt att ha symptom tycker jag.

jag håller koll på er alla!
  • Nanniz79

Alltid någe villsågärna, snart har du knaprat klart. Faktiskt lite skönt att ha några dagar utan knaprande och tider att hålla{#lang_emotions_dreamer}

skönt med symtomer men illamående{#lang_emotions_undecided}

• villsågärna38
    Nanniz79 skrev 2010-03-11 19:40:53 följande:
    Alltid någe villsågärna, snart har du knaprat klart. Faktiskt lite skönt att ha några dagar utan knaprande och tider att hålla skönt med symtomer men illamående
    Startade en ny tråd då den här går ut - välkommen till nya, länken finns ovan Kram
  • lillalii69

Hej tjejer!!!
    har lite funderingar... Jag och min man ska på kurator besök för ÄD på Ackis snart och undrar om någon vill hinta lite om vad de frågar om så man är lite förberedd... ifall vi har missat att fundera på!?
    INBOXA MEJ GÄRNA!!!

Tack Lillalii69{#lang_emotions_heart}

• villsågärna38
    lillalii69 skrev 2010-05-28 11:59:38 följande:
    Hej tjejer!!! har lite funderingar... Jag och min man ska på kurator besök för ÄD på Ackis snart och undrar om någon vill hinta lite om vad de frågar om så man är lite förberedd... ifall vi har missat att fundera på!? INBOXA MEJ GÄRNA!!! Tack Lillalii69
    Du har svarat i en gammal tråd nu, det finns en nr 2 som du hittar under Medlemsgrupper, svårt att få barn och äggdonation. Kram
Svar på tråden Vi som ska göra vårt första ÄD-försök 2010