• Vicke

Vad ska jag göra?!

Behöver massor med råd och tips. Min son är helt galen på dagarna, klättrar, springer, hoppar har inga gränser, retas, lyssnar inte. Han har jättesvårt att somna på kvällarna och kommer upp flera gånger på natten. Han ska ha välling så fort han kommer upp vilket han inte får. Vad ska man göra? Han blir 2,5 år nu januari. Hans storasyster orkar inte med sin bror. Hon tar mer och mer avstånd ifrån honom :(.

• Svar på tråden Vad ska jag göra?!
  • Girlinthecity

Vad gör ni om dagarna då? Låter nästan som att han är understimulerad. Att klättra, springa, och hoppa (och kanske även inte lyssna ) är väl helt normalt beteende för någon i den åldern. Se till att han får utlopp för sin enegeri, med mycket utelek osv.

• Vicke

Vi är ute mycket och försöker hitta på saker. Det spelar ingen roll om vi aktiverat oss en hel dag på tomteland eller en hel dag hos dagmamman. Det är lika dant ändå. Samma saak hos dagmamman hon lägger ner mycket tid på min son. De andra barnen kan tycka han blir jobbig eftesom han slåss och hörs hela tiden. Ska ta upp detta på 2,5 års kontrollen på bvc. Det har säkert med åldern at göra till viss del, men inte allt. Folk runt om oss märker även detta och kommenterar. Ingen av oss sover för haninte gör det. :). Men vi hoppas på bättring snart :)!

• Girlinthecity

Ja, att ha mycket energi är ju en sak, men man ska ju inte slåss. Lycka till!

• Birgitta L

Svar till Vicke:

2-årsåldern är en tid då mycket händer utvecklingsmässigt hos barnet så därför kan de i den åldern bli lite struliga en tid och framför allt så är det mycket vanligt att sömnen blir lite orolig under en period. Det går över.

Svar på tråden Vad ska jag göra?!