Emmli 84 skrev 2009-12-13 10:50:15 följande:
Jag tycker inte att du ska förklara för din 4 åring att pappa inte vill ha honom, att hans nya barn får göra saker som han inte får osv. Det mår han inte bättre av. Se istället till att han har det bra hos dig och ge honom kärlek och uppmärksamhet men lägg inte fram hans biopappa på det sättet (även om det du säger är sant). Låt sonen själv bilda sig den uppfattningen och göra sina val eller döma pappan den dag han blir tillräckligt stor. Frågade du pappan varför er gemensamma son inte fick följa med och att det faktiskt finns risk att han känner sig åsidosatt av ett sådant beteende? Det är bättre att du och pappan försöker komma fram till bra lösningar som ni båda tror passar sonen istället för att du berättar för er son vilken "dålig" pappa han har.
Eeeeh, självklart säger jag inte till sonen som det är,men det börjar bli svårt med lögner nu.
Pappan går tyvärr inte att prata med, speciellt inte som hans nya står och skriker i bakgrunden...
pappan vill dessutom hellre gapa om hur dum i huvudet jag är och saker han"tror" jag gör eller är tex psykiskt sjuk eller fuskar med bostadsbidraget eller huyr mycket jag super än sonen...tyvärr ganska svårt att ens ställa en vanlig fråga vad det gäller dem.
hans svar på varför sonen inte fick följa med var för att deras gemensamma barn "bor ju där jämt"...fick dock ingen bättre förklaring men det säger ju en del. Skulle sonen vara hans barn mindre bara för att han inte bor där jämt eller vad?
Ang att sonen skulle känna sig åtsidosatt, jo han skulle berätta för sonen vilken jävla dålig och dum mamma han har...det var hans svar