• enlitensak

så ledsen..

Fick som jag tidigare sagt veta i onsdags att jag har PCO. Tack för alla förklaringar. Men jag känner mig så ledsen och nere.. Min sambo och jag har pratat om det och kommigt fram till att vi ska vänta lite med behandling osv, jag vill men ändå inte börja behandlign, varför kan inte jag som alla mina vänner som har barn bara BLI gravid. Så fruktansvärt jobbigt att bara se vännerna med sina bäbisar,sitter i våran soffa och ammar, Jag vill inte säga nått heller att jag har PCO för att stämmningen ska bli förstörd. Självklart är jag glad för deras skull, men jag känner mig så tom och ensam, sen sitter dom för varandra och klagar över att de tog 7 månader för dom att bli gravida.. Suck. Och jag kanske är egoistisk jag vet men bara så förtvivlad.

Till saken hör att jag har adhd och äter concerta och då måste jag sluta med midicinen om vi ska börja behandling, då blir mitt liv och psyke ännu jobbigare.. Jag vet inte varför jag skriver men mår bara så fruktansvärt, känns som allt bara går emot en hela tiden .. :(

• Svar på tråden så ledsen..
  • pco

hejsan

Jag vet precis vad du pratar om..jag känner exakt likadant.
    Många i våran kompiskrets har fått barn..o så sitter man här själv och är glad för deras skull men samtidigt så svider det inne i kroppen.Min LILLA syster o hennes kille planerar att skaffa barn..o d känns ju sådär bra..ja menar..jag är ju stora syster det är jag som ska ha först..o jag o min kille har försökt jätte länge utan något resultat.. man blir så himla ledsen!
    Men vet du vad...vi ska kämpa!! :) vi kommer att lyckas..jag vet många har gjrot det trots pco..
    vilken grad av pco har du? vad har du för symptom?

• linaalice

Tjejer! Jag vill bara peppa lite.. Lider själv av pco-s och vet vad nhi går igenom. Jag har däremot inte hittat den rätta så jag vet inte än hur det kommer att gå med graviditeter och så vidare..
    Däremot måste jag bara säga, ge aldrig upp! Ju mer positiv du är, juh lättare blir du gravid! Och juh mer du tror på det, juh enklare blir det!
    Vi kan också.. Jag lovar! :D
    Har en väninna med pco som fick sitt första barn för 1,5 år sedan. En annan väninna som fick sitt första för 5 år sedan.. Och vi är såå många med pco, tyvärr vet inte hälften om det.. Läkarna vet juh knappt vad det är. :p
    Jag håller tummarna för er!! Ni kan!! :D

• enlitensak
    pco skrev 2009-12-13 19:53:07 följande:
    hejsan Jag vet precis vad du pratar om..jag känner exakt likadant. Många i våran kompiskrets har fått barn..o så sitter man här själv och är glad för deras skull men samtidigt så svider det inne i kroppen.Min LILLA syster o hennes kille planerar att skaffa barn..o d känns ju sådär bra..ja menar..jag är ju stora syster det är jag som ska ha först..o jag o min kille har försökt jätte länge utan något resultat.. man blir så himla ledsen! Men vet du vad...vi ska kämpa!! :) vi kommer att lyckas..jag vet många har gjrot det trots pco.. vilken grad av pco har du? vad har du för symptom?
    Jag förstår hur du känner.. Jag vet faktiskt inte vilken grad jag har, kan man ha olika, visste jag inte ens :S. Jag fick veta att jag har det för inte ens en vecka sedan.. Jag har igentligen inga symptom, jag är inte överviktig, jag har inge acne enda är att jag kan ha mens med ca 1,5-3 månaders mellanrum, har då mens i minst 1 månad i sträck, vad har du för symptom? Klart vi klarar av det, känns bara tungt men man måste kämpa antar jag, bara bita i det sura äpplet.
  • enlitensak
    linaalice skrev 2009-12-13 20:46:51 följande:
    Tjejer! Jag vill bara peppa lite.. Lider själv av pco-s och vet vad nhi går igenom. Jag har däremot inte hittat den rätta så jag vet inte än hur det kommer att gå med graviditeter och så vidare.. Däremot måste jag bara säga, ge aldrig upp! Ju mer positiv du är, juh lättare blir du gravid! Och juh mer du tror på det, juh enklare blir det! Vi kan också.. Jag lovar! :D Har en väninna med pco som fick sitt första barn för 1,5 år sedan. En annan väninna som fick sitt första för 5 år sedan.. Och vi är såå många med pco, tyvärr vet inte hälften om det.. Läkarna vet juh knappt vad det är. :p Jag håller tummarna för er!! Ni kan!! :D
    Tack, människor som dig kan göra min dag för tillfället. Känns som du säger jobbigt att läkarna inte riktigt vet vad det är, i mitt fall visste dom inte ens vad det beror på, för jag har inge symptom.. Jättekonstigt.. Jag hoppas att du finner den rätta och lyckas den dagen du vill :)
Svar på tråden så ledsen..