• SaSa och så en till

Ärver era barn varandras underkläder?

Min dotter kom hem ifrån pappa idag, med, vad jag trodde var, nya trosor.
    När jag sa att de var fina och frågade om de var nya fick jag svaret:
    "Nej, jag har fått dem av XX" (bonussystern i pappans familj).

Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera. Att ärva underkläder har aldrig varit något jag ens funderat över förut. Systern är 13 år och trosorna satt väl ok, så de hade nog ett par år på nacken med tanke på att min dotter är 6 år. De såg heller inte slitna ut eller så...
    Men....ärva trosor?

Jag vet inte.
    Låter ni era barn ärva underkläder av varandra? Trosor, kalsonger?

• Svar på tråden Ärver era barn varandras underkläder?
  • alvias78

Ja... lillasyster får ärva stora systers trosor, samt att hon får nya också.

• Starkast

Nej.

I början, när de gjorde ner sig titt och tätt ja. men så fort de blivit helt torra har de sina egna. Skulle själv inte vilja ärva underkläder.

• Majsan70

Mina barn ärver i princip inget av varandra..om man bortser från vissa väl valda plagg.
    Underkläder tillhör inte dessa plaggen.

• Cecese

Ja om det är underkläder i bra skick så gör vi det. Det är dock bara mellan syskonen vi gör så, vi använder inte andras begagnade underkläder. Eller jo det har hänt när andra dottern kissat på sig och vi varit hos min syster så har vi lånat kläder av hennes dotter som är lika gammal och har samma storlek på kläderna. Men annars använder vi inte andras begagnade underkläder.

• snillis

Nu har jag en av varje så just kallingar/trosor ärver de inte av varandra men allt annat.
    Dock har de ärvt kallingar/trosor av andra (typ kusiner).
    Ser inga som helst problem med det - man tvättar det ju

Jag skulle själv inte ha några som helst problem med att "ärva" om det var så.

• Envy

Måste nog svara NÄ på den frågan.. Har läst ovan att många svarat JA och jag tänkte först samma sak "ja varför inte" men när jag frågade mig själv om jag idag skulle vilja ta på mig min systers trosor (fast dom är tvättade i 60grader) så tänker jag NÄ!! Och vill inte jag använda någon annans trosor så tänker jag inte tränga på mitt barn det heller.. Ser inget fel i det o dömmer inte folk som låter barnen ärva underkläder men utifrån mig själv skulle det nog bli lite dubbelmoral! =)

• Lille Snopp

Ja-a tror jag , om det är inom samma familj, inte begagnade sådana man kan hitta på kirppis/loppis. Men att ärva surrans låyer för mig okej

• Sharper

Nej de ärver inte. Dessvärre kommer 8-åringen från sin mamma i kalsonger som är i storlek 110/116 som är för små, kalsongerna är också likadana som 5-åringen har. Därför har 5-åringen många kalsonger som egentligen är 8-åringen gamla. Men vet inte vilka han gått och vilka som 5-åringen haft då de ser likadana ut (och är samma storlek som 5-åringen idag har. )

• Poppy75

Har tvillingar och de delar. Har även ett par ärvda från kusinen som är bådas favorit.

• Maddi

Nej.
    Mina barn får nya underkläder, jag har pengar till att köpa nya underkläder och tycker inte att gamla kalsonger/trosor är fräscht att ärva.

Men jag förstår att vissa låter barnen ärva då man kanske inte har så bra ekonomi att alltid köpa nytt. 

• AnnaSthlm

Absolut. Fram till puberteten är barnen inte alls bekymrade över vad det är för trosa så länge den är fräsch.

• Lille Snopp

Nja jag köper nog alltid nya inte tanken på att ärva så bra ställt har vi nog att vi har råd att köpa trosor jag är arbetslös med 261? i månaden är det ungefär 2610kr i månaden ändå har jag råd med nya trosor bor i finland och född i finland

Svar på tråden Ärver era barn varandras underkläder?