Snellen skrev 2009-12-14 14:26:34 följande:
Nu har jag bara varit tillsammans med min man i lite drygt 2 år, så hur vi hanterar privatliv kanske ändras med tiden. Som det är just nu så är vi väldigt öppna med varandra. Vi kan varandras lösenord till det mesta (för att vi båda använder samma till nästan allt) och KAN därmed kolla varandras mail etc. Däremot känner jag att vi ger varandra privatliv genom att VÄLJA att INTE kolla, även om vi kan.
Så har vi det med, vi kan alla varandras lösenord vill jag veta hur mycket pengar som finns kvar en månad så kollar jag alla konton. Dock väljer jag att inte kolla i vilka affärer,när osv han hadlat då det är orelevant.
Har vi beställt nåt över internet, lagt ut annons på blocket eller dyl och det kommer till hans mejl så går jag in och kollar om det kommit något nytt om jag undrar. Men för det läser jag inte mejl ifrån hans vänner eller andra mejl som är orelevanta för mej. Han har samma tillgång till alla mina lösenord och litar till 100% på att han inte läser mina privata mejl som inte gäller honom. Varför skulle han ödsla tid på det?