Köra bil sent i graviditeten?
Har märkt att det är många som slutar köra bil sent i graviditeten och istället tar bussen el. dyl. Vad är anledningen till det? När borde man i så fall sluta köra bil?Hur resonerar ni andra?
Har märkt att det är många som slutar köra bil sent i graviditeten och istället tar bussen el. dyl. Vad är anledningen till det? När borde man i så fall sluta köra bil?Hur resonerar ni andra?
Jag är i v 36 och kör bil utan problem. Tror att jag kommer kunna köra hela graviditeten om det skulle behövas.
Men om det känns konstigt eller obekvämt på något vis längre fram så får mannen stå för bilkörandet.
Bara läst TS.
Jag körde in i det sista för ag körde med värkar 3 mil från hemmet till mina föräldrar vid två-tiden på dagen. 18:08 är sen lillan född. Så här i efterhand var det kanske inte det bästa att göra men det gick finfint
Ofta slutar man köra bil pga säkertskäl. krockar man och får ratten i magen förolyckas barnet med största sanorlikhet. Därför slutar många att köra bil. Inte för att de inte kan utan för att det är rädda om sin skatt.
Ofta slutar man köra bil pga säkertskäl. krockar man och får ratten i magen förolyckas barnet med största sanorlikhet. Därför slutar många att köra bil. Inte för att de inte kan utan för att det är rädda om sin skatt.
Ja jag för min del körde moped och lastmaskin tills jag slutade jobba, två veckor innan, och bil tills dagen innan sonen föddes. Såg ingen anledning att sluta:)
Jag har inte slutat köra bil sent i graviditeten, körde själv 6 mil till förlossningen när jag skulle på överbusenhetskontroll (och blev igångsatt), då var jag 15 dagar över tiden. Jag förstår inte vitsen med att sluta köra bil.
Har aldrig hört talas om att folk slutar köra bil när de är höggravida...
[quote=76388387][quote-nick]CeciliaLer skrev 2016-02-29 06:07:39 följande:[/quote-nick]Ofta slutar man köra bil pga säkertskäl. krockar man och får ratten i magen förolyckas barnet med största sanorlikhet. Därför slutar många att köra bil. Inte för att de inte kan utan för att det är rädda om sin skatt.
[/
Låter supermärkligt......
Jag körde taxi när jag vara gravid och jag fick under graviditeten skjuta tillbaka sätet för att få plats med magen. I sjunde månaden hade magen blivit så stor att jag inte längre nådde pedalerna, så fick jag sluta köra.
Väcker liv i denna gamla tråd. Fråga - i vilken vecka bör man sluta köra om man är orolig av sig?
Väcker liv i denna gamla tråd. Fråga - i vilken vecka bör man sluta köra om man är orolig av sig?