Hur mkt påverkas barn av släkten?
Sitter o mår dåligt över att se mitt barn växa upp m sina släktingar på pappans sida.
Jag kommer från en lugn o stillsam släkt där man diskuterar, är omtänksamma, smarta, ödmjuka, lugna mm som de flesta.
Min sambos släkt är helt annorlunda. De är högljudda, YTLIGA, rätt blåsta och gapiga. De frågar aldrig något om en själv utan kör sina race.
Nu har jag o min sambo skaffat barn o vi har ju haft vissa sammankomster o jag börjar mer o mer tänka på hur vårt barn påverkas av släkten egentligen??
Jag vill verkligen INTE att hon blir som de. Jag vill ha en smart lugn o balanserad o ett harmoniskt barn.
Men eftersom man umgås mkt m dom kommer hon ju präglas av alla ytliga kusiner, m kläder o skrik o fyllefester.
Vad kan jag som mamma göra?
DEt är svårt att prata m pappan oxå för han tycker ju att "alla släkter är olika o det finns inget rätt o fel" o det är ju sant. Men jag vill inte att mitt älskade barn blir som de.
Min svärmor känner jag likadant för. Hon är enormt skrikig o högljudd o i henne fattas absolut djup. Det pratas bara yta o inget vett.
Kan tycka det blir jobbigt att hon kommer prägla henne oxå. Hon tar för sig mer en min egen mor o far o kommer säkert ha mitt barn mer än de. Tyvärr...
Känner nån igen sig? Jag sitter o grubblar mkt på detta.
Vad kan man göra. Man kan ju inte sluta följa m på släktkalas/fester helt??
tack på förhand