• Vårflickan84

Vad är ovitrellesprutans egentliga funktion?

Hej tjejer!

har en fråga som jag hoppas få hjälp med..
    Har avslutat en dubbeldos av pergo och ska ta ovitrellesprutan imorgon. det blir fjärde gången jag tar den.
    Men vad är den bra för egentligen? är det så att man får ägglossning till nästan 100%?
    de föregående gångerna har jag inte behövt ta blodprov efteråt för att se om ägglossning skett med motiveringen "du har ju ändå tagit sprutan". Alltså att läkaren tar för givet att jag får ÄL?

hur stor har ert ägg/äggen varit när ni blivit beordrade att ta sprutan?
    mitt ägg var 21mm idag på dag 12. ska ta sprutan imorgon för då har den tydligen växt till 23mm. är det inte för tidigt?

hoppas någon kan hjälpa mig.
    kramar!

• Svar på tråden Vad är ovitrellesprutans egentliga funktion?
  • Pimpinellan

Sprutan gör så att äggblåsan mognar det sista och sen släpper. Ger definitivt äl.
    23 mm räcker gott och väl!

• Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2009-12-16 19:10:57 följande:
    Sprutan gör så att äggblåsan mognar det sista och sen släpper. Ger definitivt äl.23 mm räcker gott och väl!
    är det verkligen så? tillbakabildas dom inte om det sker för tidigt? alltså om ma sprutar in det för tidigt. jag inbillar mig sånt...
  • Pimpinellan

Jag har tagit äl-sprutor inför 6 IVF:er och alltid tagit dem när största blåsan varit drygt 20 och t.o.m de små på runt 15 dagen innan har kommit ägg ur så 23 bör verkligen räcka.

• Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2009-12-16 21:50:17 följande:
    Jag har tagit äl-sprutor inför 6 IVF:er och alltid tagit dem när största blåsan varit drygt 20 och t.o.m de små på runt 15 dagen innan har kommit ägg ur så 23 bör verkligen räcka.
    okej tack för ditt svar!
    man blir alltid nojjig med sånt här...
Svar på tråden Vad är ovitrellesprutans egentliga funktion?