• Teza73

Solsken för alla som vill ha lite hopp:)

Jag är GRAVIIID, kan inte fatta de, är helt chockad asså.

Jag och min sambo har försökt i drygt 3 år, jag har barn, tonåringar sen tidigare, men inte han. Vi har tom gjort en ivf-behandling men de tog inte, detta var i April. Det tog hårt på oss så vi ville ta en paus, för en vecka sen ringde jag min fertilitetsmottagning å sa att vi var redo att köra igen, hon bokade Falun till oss vecka 4, sen skulle jag bara ringa som förra vecka när min mens kom för att räkna ut när det var dax att börja spreya, men den kom aldrig, idag på BIM+9 testade jag, å det blev ett starkt PLUS, sååå glad

Så alla där ute som kämpar till slut går det, till slut händer det bara. Jag har inte ens förändrat nåt va jag vet. Ge inte upp tjejer.

Kram alla kämpar å tusen tummar för er

• Svar på tråden Solsken för alla som vill ha lite hopp:)
  • Bambina

GRATTIS! Vad kul och vilken härlig tidig jul klapp!!! :)

Tänkte fråga dig bara....har du känt av något eller anat den senaste tiden? Några symptom?

• Teza73

Tyvärr måste jag säga nej på din fråga, visst har jag känt mej illamående lite, ont i brösten, mellangärdet molande å så, men det har jag samtidigt gjort så många gånger före mensen så du anar inte, därför tog jag det nu som tecken på att MENSEN va på väg, men när det nu molat mer än en vecka, å symtomen bara ökat utan att mensen kommit så visst då är det ju gravsymtom den här gången å INTE pms, hehe

• Teza73

Föresten jooo en sak; Jag har i många år haft problem med min hy, akne sen jag fick mina stora barn faktiskt. Brukar ALLTID fåe en eller två riktiga storblemmor onda och fula veckan före mens, men inte en enda den här gången, å då detta varit konstant och ett stort problem och en plåga, tänkte jag på det ganska snabbt, några dar efter bim att det var lite skumt och just DET fick mej faktiskt att börja undra och hoppas lite, skumt kanske men det stämde ju:)

• Liv73

Grattis! Så HÄRLIGT att höra din historia, en tröst för oss som kämpar på. Riktigt solsken i vintermörkret.

• Teza73

Liv73: Tack så mycket, hoppas många som du får lite hopp så här inför jul och nyår.

Håller tummarna för alla kämpare.

Kramar

• crasho

Jag älskar solskenshistorier. Det får en verkligen att inse att än ska man inte ge upp hoppet. Ett stort grattis till dig!

• HarriettA

tack för hoppet. det behövd här. GRATTIS!

• mammiz83

Tack för att du delar med dig Teza73.
    Jag får alltid lite extra nytt hopp när någon efter hårt slit äntligen lyckas bli gravid.
    Solskenshistorier får mig alltid på lite bättre humör när allt känns hopplöst.

längtande själ
  • gedansk

hej 

För oss tog det tre år pergotime, pregnyl, akupunktur, IUI, misslyckad IVF (en spontan graviditet som blev missfall) men ett ända ägg kvar i frysen så lyckades vi och jag väntar tvillingar. Nu äntligen i vecka 25 så kan jag börja att slappna av och känna att det faktiskt är våran tur.
    lycka till och håller tummarna att det ska gå vägen för er andra.
    kram jeanette

• celine2010

Trevligt med solskenshistorier....här kommer min som kanske kan ge hopp till dom som kämpat riktigt länge också.....

Fick endometrios diagnos 1996 vid 24-års ålder. mkt smärta som stark att jag kräkts o haft tarmproblem, knappt kunnat gå upprätt o varit sjukskriven lite då o då....

Opererad 5 ggr, bl a har jag bara en äggstock o en äggledare o på min kvarvarande äggstock sitter en stor endocysta o övrigt har jag mkt sammanväxtningar på olika inre organ.

Gjort 7 IVF 1999-2002, ett missfall

provat olika alteranativa metoder men ingen som funkat helt. Tog mig i kragen i hösten 2009 o tog kontakt med en känd zonterapeut, Jan Rosenqvist, i Landskrona o var hos honom 5 ggr...fick veta var feln på mig satt.....bl a i mjälte.

Blev spontant gravid nov 2009 o är nu i vecka 16.

Kämpa på!

Min blogg: celine2010.blogspot.com

Svar på tråden Solsken för alla som vill ha lite hopp:)