Gravid2010 skrev 2010-02-09 11:57:19 följande:
Men du... dåliga arbetsförhållanden och stress finns det inom ALLA yrkesgrupper.. jag själv ex jobbade 14h igår utan rast.(på schemat står 12 h) Jag fick äta i bilen körandes och det var först kl 14 (och jag började kl 06) Jag släpar på tunga väskor (30kg) och var allmänt snurrig i huvudet när jag väl kom hem... Och vet du vad.. Jag VET att du utnyttjar de tjänster som jag jobbar med.. Jag kör ut pengar till banker och automater. Så ditt resonemag om att inte anlita städhjälp mm känns tyvärr lite som att sila mygg och svälja elefanter!
Fast nu tar ju inte jag ut kontanter speciellt ofta, och det är väl denna tjänast man ska utnyttja då för att ha någon nytta av det jobb du har.
Men förstår inte egentligen vad det ska spela för roll. Självklart finns det dåliga arbetsförhållanden i många yrkesgrupper, har varit med om flera olika dåliga arbetsmiljöförhållanden (bla en aggresiv hund lös på lagret på en arbetsplats jag jobbade på och arbetsgivaren gjorde ingenting åt det) osv. Men så dåligt behandlad som jag blev då jag jobbade som städare(av arbetsgivaren, inte så ofta av kunderna) har jag aldrg blivit, på så många olika plan.
Ersättningar som man hade rätt till fick man inte(ex resor i jobbet) osv osv osv.... finns hur mycket som helst att nämna. Vet när jag jobbade som teamledare på städföretaget att pga dom krav min chef hade på mig som jag fick överföra till dom, så mådde flera så dåligt att dom började gråta.
Skillnaden är att du utför en samhällsfunktion som jag inte DIREKT anlitar, utan det är väl bankerna isf.
Städhjälp till mitt hem är något som jag DIREKT anlitar och kan då lättare påverka om jag vill ta del av eller inte.