• Cillizan

Frisörer- har ni fått havandeskapspenning beviljad?

Jobbar som frisör och har precis skickat in papprena om HP.
    Så blev jag lite nyfiken, är det någon annan frisör som sökt och fått avslag eller blivit beviljad?

• Svar på tråden Frisörer- har ni fått havandeskapspenning beviljad?
  • Iarosen

Jag fick oxå full HP. Tog en vecka från att jag la brevet på lådan. :)

• äntligen Vi

har ni slutat att göra vissa behandlingar på salongen pga av att ni inte vill riskera nått med barnet/inte orkar eller kan pga magen?

• Iarosen

Jag läste någonstans att det farligaste var permanent och spray. Nu gör inte jag permanent men hade jag gjort det så hade jag nog slutat nu. Jag använder spray så lite jag kan och föredrar pumpspray.

• Pärla

Jag ska söka HP nästa vecka då jag får min moderskapsintyg, vill ha HP i april eftersom jag ska föda i juni. Min chef har redan skrivit ett jättebra intyg som jag hoppas på..{#lang_emotions_laughing}

Håll tummarna!
  • ellebelle80

hej. Om man vill ha havnadeskapspenning i maj är det för tidigt att skicka in det nu? Ska söka om heltid då.

• Pärla
    ellebelle80 skrev 2010-02-28 18:28:04 följande:
    hej. Om man vill ha havnadeskapspenning i maj är det för tidigt att skicka in det nu? Ska söka om heltid då.
    Nej, det är absolut inte tidigt att skicka det nu! Skicka den omgående, för FK tar lååååång tid tills dom tar ett beslut!
    Jag hade tur och fick svar efter en vecka, så har du också tur kanske går det fortare

Skriv allt från hur dagen börjar för dig och hur tungt frisör yrket är genom att man står och använder kroppen i ergonomiska rörelser..

Beskriv allt!   Lycka till.
  • Sally09

Hej på er!

Jag skickade in ansökan om 50% sista månaden jag skulle jobba så fort jag fått intyget av bm. var även hemma helt två veckor innan bf. det blev beviljat utan krångel trots att min chef tyckte det var "onödigt" och skönmålade så det lät som om jag jobbade i himlen...

jag använde punktutsugen flitigt annars jobbade jag på som vanligt, några permanenter blev det men det är ju tack och lov inte den mest efterfrågade behandlingen idag.

• Cillizan

Jag blev beviljad 100%. Men jag mår så bra att jag bara har gått ner till 50% första månaden och går hem helt en månad innan BF. Så nu har jag bara 2 veckor kvar att jobba, sköönt!

• emeliesabine

Jag sitter med mina papper till FK just nu... Man blir ju helt nervös över att man ska skriva något som ger mindre chans till HP!
    Min chef är själv tjej och trebarnsmamma så hon har iaf fyllt i mina papper jättebra! Nu ska jag bara skriva i min inkomst och beskriva min arbetsdag och det verkar som att man inte kan skriva för mycket. Haha!
    Där jag jobbar har vi även drop in så det kan ju verkligen bli stressigt... Hoppas jag får det beviljat! Har ansökt om HP från 1nov och jag ska föda 24 december så det blir ju typ 1,5 månad...

• Cillizan

Jag är nu innen på min andra graviditet och fick avslag denna gången Rynkar på näsan 
    Konstigt att de bedömer så olika, har samma arbetsplats och arbetsuppgifter som förra gången och då fick jag hel!!
    Nån mer som fått avslag? 

Svar på tråden Frisörer- har ni fått havandeskapspenning beviljad?