• vårtulpan

Julpysseltips som även 2-åring kan va med på?

Har en 5-åring som är väldigt pysselsugen, men 2-åringen måste kunna hantera det (alltså inget som är så lätt att sabba, om ni förstår..;)

Nån som har nåt tips?

• Svar på tråden Julpysseltips som även 2-åring kan va med på?
  • lia76

Ljuslykta
    En tom barnmatsburk. Måla på lim och sen rullat i glitter. Sen knyter man runt en rosett runt och sätter i ett värmeljus. Går ju att måla med färg istället för lim

Klippa ut ex granar i papp. Låt barnen ha på lim och sen paljetter och sätt i en tråd så den går att hänga upp.

Pepparkakor

Smällkarameller
    Trycka med potatisar eller svamp på papper eller textil(duk).

• vårtulpan

Tack så mycket! Nu fick jag genast lite inspiration! =)

• Birgitta2

Tomtar. Två flirtkulor - en liten till huvudet och en större till kropp. Ett gäng piprensare till armar och ben. Sen limmar man på hår, mössa och skägg och ritar ögon och mun. Man kan också göra små kläder i form av filt-tyg och limma på.

• lia76

ja just det. flirtkulor kan man göra snögubbar med också =)

• godisälskaren

Elfva: Vad mycket roliga och bra tips du har på din blogg, kul

mamma till barn födda: nov.95 och maj 07
  • sarsparis

På dagis hade det gjort en stjärna av piprensare, de tog röda piprensare, satte de sedan ihop dom så det liksom blev som en stjärna, sen fick barnen trä pärlor på, min son som är 20 mån var visst bäst på detta och fick på flest pärlor.... den blev jättefin och hänger i hans fönster.

• bubbelmaja

Min 2.5-åring satt och tryckte in nejlikor i en apelsin igår, mycket road!

Sedan har vi klippt ut änglar i papp, så fick hon sätta paljetter på.

Jag ritade upp hjärtan på ett hårt papper. Sedan målade hon med rött rakt över allihop. Efteråt klippte jag ut och hon fick sätta på genomskinliga pärlor. Vi satte en magnetbit på baksidan och så hade vi fixat julkort som funkar som magnet åt andra julkort.

Vi har hällt gips i formar, tryckt i värmeljus och så fick hon gå lös med målarfärg på den när de torkat.

Svar på tråden Julpysseltips som även 2-åring kan va med på?