• gnagaren

Bebben har slutat hicka. Kan ni hjälpa??

Min bebbe har ju alltid hickat ca 5ggr om dagen och hållt på i ca 15 min varje gång. Hickningarna har alltid kommit tätt, kanske bara med 2sek mellanrum.

Idag o går så har han inte hickat något förutom i dag, då det kom 2st pick i en min sen inget mer.

Har ju haft mycket problem under denna grav, med påverkad livmoderhals, blödningar mm.
    På månd ska jag på tillväxtul, då magen inte växt som den ska.

Är det torrlagt där inne, så han inte har nåt att hicka av eller är det normalt att dom bara slutar???

Plzz

• Svar på tråden Bebben har slutat hicka. Kan ni hjälpa??
  • gnagaren

Ska prova honungen.
    Man känner sig ju så nojjig, när allt gått fel sen start med denna lille kille.
    Sen när BM säger att jag måste ursäkta mig när jag söker till förlossningen för att inte verka hypokondrisk o dum, så känns det ännu värre.

Klart man vill fråga er tjejer först då, o se om ni har varit med om samma sak innan man åker upp dit o känner sig dum.

Tack för era svar o tummar.

• Gisse the one and only

Det är DITT barn, DIN graviditet och DIN förlossning!!! Du betalar deras lön på förlossningen genom skattepengar, så du ska absolut inte känna dig dum när du ringer eller åker in. De finns till för dig inte tvärtom!

Kram/Gisse

• gnagaren

Tack Gisse. Det värmde.

• Hallonröd

Vaddå ursäkta dig för att inte verka dum...????...vilken knäpp barnmorska du har...
    Det var det dummaste jag hört....

Du ska INTE alls känna dig dum.....hoppas allt är bra med magen...håller tummarna

• Dulia

Det är så dumt att vi ska känna oss olustiga och dumma bara för att vi känner oro över vårt barn! Det är väl mkt bättre att vara orolig en gång för mkt än en gång för lite?!
    Det dröjde 5 dagar innan jag ringde förlossningen när min bebis slutat röra sig så mkt och då ringde jag av andra orsaker. Mindre än 48 tim senare var min dotter ute, blev akutsnitt eftersom hon var trött, hade knappt nåt fostervatten kvar!!

Precis som Gislöv säger så finns förlossningen till för dig och alla andra gravida tjejer/kvinnor!!

• abovo

När ska du åka in? Har du varit där? Du kan väl berätta hur det går?

• gnagaren

Allt har gått bra. Han växer som han ska. Är öppen 1,5cm o har regelbundna sammandragningar, men cervix är bibehållen

Tack alla för erat stöd.

• Gisse the one and only

Uj vad skönt att höra Njut nu och var rädd om dig/er!!! Kram /Gisse

• abovo

Jätteskönt att höra!
    Glöm inte att testa honungste och se om han får hicka som min lille kille

• Anonym (Sila)

Men hallå? Så knäppt. Jag var precis i samma sits här, slutet av vecka 35 och undrade varför bebben som först hickat dagligen och sedan flera gånger dagligen plötsligt inte hickat på flera dagar. Hon har även varit lugnare senaste dagarna än dagarna innan. Satt redan med en kopp te och kom in på den här tråden efter googling. Gick upp och tog en stor sked honung i teet och nu hickar hon för fullt, har inte ens druckit ur hela koppen än! Jag trodde inte ens det skulle funka 😂 hade också gäster när hon hickade som mest och drack mer te än vanligt. Så sjukt konstigt att det funkade 😂

Svar på tråden Bebben har slutat hicka. Kan ni hjälpa??