• Jeanette69

    Från PILFar till MILFar, del 11

    Här samlas alla de bästa mammorna från Göteborgsområdet som känner varandra sedan tidigare och under våren 2007 gick från pilf:ar till milf:ar!

    Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över, var skulle man annars få reda på facit?

    Välkomna godingar till världens bästa tråd, nu i version 11.0 - bättre än någonsin!

    Vår listtråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m49208976.html


    Världens Bästa Isabelle
  • Svar på tråden Från PILFar till MILFar, del 11
  • idipp

    Sofia; härligt att läsa din berättelse! Hur går det med namn till lillebror? {#lang_emotions_tongue_out}

    Här hemma kalasfixas det. Snart kommer halva släkten & firar Stina.


    ~ Stina & Greta ~
  • Jeanette69
    GRATTIS VILMER!!!!! {#lang_emotions_flower}

    Har varit på Härlandas barnloppis och shoppat lite. Blev 12 plagg i allt från stl 98 till 116. Fyndade meandi-tights för 5 kr, en Mexx-kavaj för 50 kr och en Name It-klänning för 20 kr. Mycket folk, svettigt och kläder så långt ögat såg men helt ok för min del. 2 personer rev av prislapparna och 8 personer tog betalt så det var ingen kö för att komma ut ialla fall.

    Funderar på Jensens ikväll för att fira min födelsedag. Och funderar på att åka till Halmstad/Ullared när Isabelle fyller år. Jenny (tack för igår förresten) gav mig en bra idé om att I och jag kunde åka iväg då vi är själva hemma och det tyckte jag lät bra. Har fått nys om en underklädesaffär i Halmstad med stora storlekar som jag vill kombinera med ett besök hos släktingar. Bo på hotell och sedan åka förbi Ullared på vägen hem.

    Hade tänkt åka på Lises barnloppis nästa helg i Sätila men vi ska ha middag här hemma på kvällen så frågan är om jag hinner med allt. Får se!

    Sofia: wow, det gick ju jättefort för dig också! Undrar liksom Ida om ni tänkt på något namn?
    Ida: kul med kalas!
    Världens Bästa Isabelle
  • Hnosse

    Jeanette: helt rätt

    Sofia: skönt att allt gick så bra Ibland undrar jag om hela varbergbb konceptet är en myt som bygger sig själv, alla säger att det är bra så det här måste vara vad som är bra liksom...

    Nu ska jag leta upp en tidning och mysa ner mig i soffan

    barnen sover och j är på svensexa.... tyyyst är vad det är

  • Kaniin

    God kväll mina vänner!

    Hur mycket sover bebisar egentligen?! Siri har bara vaknat för att äta och bajsa och sedan somnat om..

    Mjölk börjar det finnas nu *skönt*, mina boobs har förvandlats till juver-size!

    Inte hunnit knåpa ner en förlossningsberättelse än, men jag ska. Snart!

    Idag har vi hälsat på hos mamma o pappa så min pappa oxå fått träffa Siri. Även en vän med syster kom förbi. Mysigt!

    Grillpremiär -mums!!

    Elisia tar det här med en lillasyster i familjen bra tycker jag. Visst kräver hon uppmärksamhet (vilket jag tycker är bra) och gör sig ibland "mindre" än vad hon är men inga större reaktioner än.  Hon är väldigt söt mot Siri och igår då Siri satt vaken i sin sitter en stund satte hon sig och sjöng och pratade med henne. {#lang_emotions_heart}


    Lycklig mamma till Elisia och Siri
  • Lillbulan

    Grattis på 3-årsdagen Stina!!! Hoppas släktkalaset blev lyckat!

    Grattis Jeanette på födelsedagen! Blev det firande på Jensens?
    Bra idé med en liten resa för dig och I på hennes födelsedag!
    Kul med loppisfynd!

    Grattis i efterskott Vilmer!!!

    Anniina: Här sovs det, äts och bajsas oxå om vartannat, inte mkt vakentid hittills.
    Gott med grillat! :)

    Nu har vi spikat förnamn på lillebror också, det blir en Elliot!


    Emilia & Elliot - mammas älsklingar-
  • Jeanette69
    GRATTIS STINA!!!!! {#lang_emotions_flower}Helena: kanon, tack! Härligt att vara själv när små sover!
    Anniina: haha, Isabelle sov korta pass ofta men alla barn är ju olika. De ska ju sova mycket när de är små. Sött att Elisia tar sin lillasyster med ro.
    Hur är det med din mamma? Har hon återhämtat sig efter operationen?
    Sofia: tack! Kom på att jag hade tinat kyckling så vi åt hemma igår. Tar Jensens idag för om man går dit på sin födelsedag får alla i sällskapet glass till efterrätt utan kostnad. Fint med Emilia och Elliot!!

    Har bara varit vaken i 10 min då jag fick sovmorgon idag. Igår var Isabelle vaken till närmare 22 då vi kollade på Körslaget. Jag ville se inledningen då en av tjejerna som sjöng på vårt bröllop (barndomsvänner) kom med i Lidköpingskören. Sen slog vi över till "The Green Mile". Finns det någon underbarare film????
    Världens Bästa Isabelle
  • Kaniin

    Godmorgon..eller förmiddag kanske?

    Grattis Jeanette och Stina!!  {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers}

    Sofia: Sött med liten Elliot!


    Lycklig mamma till Elisia och Siri
  • llj

    Hejhej..

    Vilmer tackar så mycket. Blev inget större firande igår, jag mår inte helt hundra, galen magkatarr har jag. Välling och bananer är det som funkar bäst Vi ska äta lite tårta i eftermiddag och så blir det lite mer firande nästa vecka när min bror kommer ner.

    Var på 40års firande igår och det var så otroligt skönt att få skratta och fylla depåerna igen..


    mina sköna, söta gossar, vad fantastiska ni är!
  • TeDrickaren

    Grattis Vilmer i efterskott!

    Grattis Stina!!!

    Jeanette: då tvälar vi mot varandra, tjejen som sjöng på vårt bröllop tävlar i Team Gyllenhammar


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Jeanette69
    Lise: hoppas du mår bättre snart!
    Ulrika: va' festligt!!

    Tack för alla grattishälsningar! Försöker plugga men det finns så mycket annat att pyssla med också... Som att surfa, haha!
    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

    Hemma igen efter middagen på Jensens - och är så besviken!! I Borås var köttet så gott, perfekt stekt och servicen var så bra. Idag glömde de min mat och ingen av oss var nöjda med köttet. Jag tog samma rätt som förra gången men denna gången var det segt och tuggigt. Glassbuffén var dock lika god som sist! Förstår dock att Idas Niklas inte tyckte stället var något vidare när de var där.

    Nu har jag precis lämnat in min tredje uppgift och ska snart lägga mig - så snart 2½ män är slut! God natt!


    Världens Bästa Isabelle
Svar på tråden Från PILFar till MILFar, del 11