• J L86

Pco-are med ständig blödning. HJÄLP!!!

Hej

jag fick för en månad sen reda ¨på att jag har pco. Senaste tiden har jag haft ihållande blödning i nästen 3 veckor. Ringde min bm och hon rodde mig börja med mina mini-piller igen. Jag har gjort det men det bara slutar inte... Hur fan kan det vara såhär-.---??

skit jobbigt att jämt blöda. Kan inte ha sex, känner mig ofräch och stöter bort min sambo så fort han bara vill hålla om mig. Detta håller på att förstöra mellan oss... Hur jag ska någonsin bli normal????

• Svar på tråden Pco-are med ständig blödning. HJÄLP!!!
  • jmynt

ring gyn och be om en riktig koll med ul det låter ju inte bra alls, jag fick liknande när jag var 15 och satte in en p-stav som det visade sig att jag inte tålde, blev jätte deppig fick självmordstankar och blodbrist.

• LiselottePCOS

Minipiller är inte det bästa vid PCOS. Kombinations p-piller ( tex yasmin, yaminelle, deoslett) är bättre.

Slutar du inte blöda kanske du behöver provera, gulkoppshormon udner 10 dagar för att få slut på det hela. Boka tid hos en gynekolog.

• Vårflickan84

jag hade liknande blödningar i somras flera månader i rad. fattade inte vad det var frågan om...
    sen började jag dricka mycket mjölk, ett stort glas om dagen. hade inte druckit mjölk på flera år. jag började även äta sojabönor. efter det har det blivit bra.
    vet inte om det var det som hjälpte, men jag inbillar mig det iaf

• inga76

Jobbigt att blöda! Det låter som en sk anovulatorisk blödning, dvs. en blödning som beror på att man inte ägglossar och har med långvarig obruten östrogenpåverkan att göra. Min gyn säger som Liselotte - det bästa är kombinationspiller. Lycka till.

Svar på tråden Pco-are med ständig blödning. HJÄLP!!!