• anna1234

Förvirrad över fd dejts beteende

Hej jag är nu helt förvirrad så kanske någon som kan förstå varför killen jag dejtat beteer sig så här?

I Augusti träffade jag denne kille på en fest hos gemensamma vänner. Vi har omedvetet träffat på varandra på 2 tidigare fester under 10 år men då har båda varit i ett förhållande och endast hälsat på varandra.
    Denna gång var vi båda singlar och han blev väldigt förtjust i mig, då han några dagar efter festen lade till mig på facebook och vi började skicka meddelanden till varandra. Efter ett par veckor så bestämde vi oss för att träffas och vi tog en öl och pratade hade jätte trevligt, när vi skiljdes åt så försökta han pussa mig på munnen men jag var inte beredd på det utan kramade honom. Då tittade på mig och sa "Vi kommer väl ses igen?" ja jo det vore trevligt sa jag. Sen ringde han mig ca 5 min senare för att tacka och tyckte det var roligt att träffas.
    Dröjde några veckor innan vi hamnade i säng.
    Vi har under de senaste 4 månaderna haft nästan daglig kontakt via sms, telefon och träffats ca 1-2 gånger i veckan.
    Han har mest varit drivande och på, jag kanske inte visat lika mycket då jag hela tiden varit rädd för att vara ett rebound. Då han i våras gick ur ett 6 år långt förhållande och nu under hösten höll de på att sälja sin lägenhet (de har inte bott tillsammans sedan de gjorde slut i våras)
    För nån helg sedan åkte vi iväg över helgen på mitt initiativ, men något han såg framemot sa han iaf. Veckan innan var han helt plötsligt helt frånvarande och hörde inte av sig, jag ringde en gång och han blev jätteglad och pratade på som vanligt, sen skickade jag sms med någon dag mellanrum och då fick jag bara korta svar tillbaka. Som inte var något att bygga vidare på.
    Helgen kom och på fredagen var han jätteglad, sen på lördag morgonen var han jätte konstig och började säga att han såg sig själv som singelkille och inte vet vad som händer i framtiden.
    Han har pratat mycket om sitt ex, men jag har hela tiden uppfattat det som att han varit över henne för det har han sagt. Senast vi sågs så sa han massa saker som gör att jag är helt osäker på om han verkligen är över henne.
    Då hans beteende helt plötsligt ändras och jag bara gick runt och funderat på allt han sagt vilket är mycket men det går inte ihop i mitt huvud, då han ena stunden undrar om jag vill ha fler barn och nästa stund prata om att du som redan gjort allt det där. Sen pratade han om att vi kan vara med honom på nyår och sedan 2 veckor senare så lät det som att jag inte skulle fira med honom??
    Så jag ringde tillslut och sa att jag sett det som att vi dejtar och undrar hur han ser på det. (då han vid flera tillfällen sagt jag som är en så bra tjejkompis)
    Han har sett det som att vi dejtar men att jag är mer som en kompis.
    Jag har svårt att förstå att man från ena veckan är jätte gullig och beteer sig som att vi är ett par till att bli så kall och säga att jag är mer som en kompis??
    Någon som kan förstå detta beteende? Jag känner mig ganska lurad och sårad, då jag trodde att det så småningom skulle bli vi och kan inte förstå hur man kan betee sig så här.

• Svar på tråden Förvirrad över fd dejts beteende
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du har haft förhoppningar om att ni skulle få en mer stabil relation men när det gäller honom är det svårt att veta. Man kan bara spekulera. Han har ganska nyligen avslutat ett långt förhållande och kanske inte är beredd att binda sig igen så pass snart. Det är fullt möjligt att han behöver mer tid för att komma ur den tidigare relationen. Jag tycker att du och han skall försöka prata om var ni har varandra och vad ni vill just nu. Det är det bästa sättet för dig att få information från honom så slipper du gissa.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Förvirrad över fd dejts beteende