• Anonym

Känslor för en tjej

Hej

Jag är en nyseparerad två barnsmamma som har känslor för en tejekompis till mig. Jag har aldrig varit tillsammans med en tjej förut och vet inte hur man ska göra....hon har bara varit i förhållanden med andra tjejer och är även nu i ett förhållande dock ett dåligt sånt som de håller på att avsluta...
    Hur "stöter man på en tjej, hur skulle barnen ta ett ev förhållande?

Hjälp mig ni som vet.

• Svar på tråden Känslor för en tjej
  • Anonym (nyflata)

När jag blev ihop med min tjej var jag i en liknande situation som din och det gick smidigt och bra. Ingen tittade snett på mig och jag sa inget speciellt till barnen, för att jag inte ville göra det till ett problem om de inte tyckte att det var det. Och de brydde sig inte om att hon var en tjej. Annars skulle jag säga att människor blir kära i varandra och att det inte är konstigare att man blir kär i någon av samma kön utan bara lite ovanligare.
    Hur stötte jag på min tjej? Hm, jag lät henne göra större delen av jobbet för hon var mer erfaren på tjejfronten. berätta för henne hur fin du tycker att hon är och att du vill vara i hennes sällskap, säg at hon är snygg. Smickra upp henne kanske? Bara ett förslag, så hade jahg nog gjort, eller, så gjorde jag typ. Och det fungerade.

• Anonym

Detta är lite nytt och konstigt för mig...jag tror egentligen inte på att sätta stämplar på någon som bo eller homo, jag tror att det är just personen man blir förälskad i och nu verkar det som det är en tjej i mitt fall..jag tänker på henne hela tiden längtar efter att träffa henne men hur vet man att det är besvarat vill ju inte förstöra vår vänskap om det inte är det ?
    hjälp....

• Anonym (nyflata)

För mig var det också nytt. Och de första skälvande veckorna var det där med den sexuella identiteten en anledning till huvudbry. Nu känns allt supernaturligt bara, jag tänker inte på att det är en tjej jag är ihop med utan det är som du säger, en person.

Huruvida är vänskap skulle klara en ensidig förälskelse eller inte går inte att svara på och det kan man aldrig försäkra sig om. Det beror helt på hur ni båda hanterar det. Våga chansa! Tänk vad värt det skulle vara om det funkade.

Jag tror min linje är bra, smickerlinjen. Då trevar du dig fram lite och ser vad du får för respons. Om du skulle säga "shit vad du är snygg alltså, och du får mig att må så bra. Varför skulle man vilja vara ihop med killar när det finns tjejer som du?"eller något i den stilen så skulle det kunna öppna för nya dimensioner i er relation.

Alltså egentligen är det ju ingen skillnad från en kille som du är kompis med, förutom skulle jag säga att det är lite lättare för att det inte är lika uppenbart så man får friare tyglar på något vis.

Våga vinn!

• Anonym

Japp tackar för dina tips jag ska försöka våga....det är bara pirrigt och en helt ny situation, det kanske hade kännts lika om det var en kille vet ej har ju nyss gått ur ett förhållande som varat i 14 år och det är det enda långa förhållandet jag haft =) Tackar igen för tipsen och hoppas jag vågar testa!

• Skutt

Hej:)
    Jag kom ut för ca 4 år sedan har också barn. det har varit en lång resa...men så länge man har förmågan att bli älskad och att bli älskad så spelar läggning ingen roll.
    Har du fler frågor är min inbox öppen:)

Lycka till och God Jul.

Kram Skutt

Svar på tråden Känslor för en tjej