-
-
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
-
Pluttens mamma: Härligt, vad glad jag blir allt allt såg bra ut, grattis! Hoppas ni kan slappna av och njuta resten av graviditeten, det är ju en så speciell tid som aldrig kommer tillbaka!
Ammiz: Jag läste någonstans att bebisar ofta orkar vara vakna 2h innan de blir trötta, kinkiga, skrikiga. Stämmer bra på Kajsa, kanske värt att kolla lite extra på Agnes för att se om det stämmer även på henne..? -
Grattis pluttens mamma! Stanna nu kvar i tråden som du skapade!
-
megamuppen: Alva sov som en sten efter gympan idag. Kanske börjar hon sova lite om dagarna nu så jag hinner laga mat...
-
Monamona: Härligt
Kajsa somnade hon också så fort vi körde iväg.
-
...på tal om dikter,
Lilla Barn med Sarek är obeskrivligt vacker.
Min svägerska sjöng ju den på Lavas dop, inte ett öga var torrt
-
ooh tack för era ord tjejer! Livet känns underbart just nu! Jag tror inte att jag har varit så lyckligi hela mitt liv!! Jag stannar här
Kramar på er alla!!
-
härligt gummanPluttemor skrev 2010-03-17 08:28:00 följande:ooh tack för era ord tjejer! Livet känns underbart just nu! Jag tror inte att jag har varit så lyckligi hela mitt liv!! Jag stannar här Kramar på er alla!!
Bara inne o vinkar lite snabbt...
Kram till alla -
Ego: Har varit busig nog att vara på fotokurs ikväll. Tanken var att J skulle få prova att natta Kajsa på egen hand med min urpumpade upptinade mjölk.. Men ack, hon stenvägrade ta den så efter att ha hört hennes arga skrik i bakgrunden när han ringde stack jag snabbt hem. Hon somnade sen på fem röda helt utmattad. Får nog ändra taktik tills nästa veckas kurskväll och försöka hålla henne uppe en timme längre istället så jag hinner hem..
-
Ni får gärna titta på pluttens bilder =) Jag har 4 bilder från olika veckor! Titta på den som är från vecka 13! Plutten tittar rakt in i "kameran" en liten fotomodell
-
pluttens mamma: härligt att det gick bra! Underbar känsla!
Megamuppen: ja, det stämmer här, 1,5 till 2 timmar är vad hon klarar av. Hon har dragit ned en hel del på ylandet nu dock (tack, säger mammorna) så tror att det var lite att upptäcka sina röstresurser också.
Monamona: sover bebisen inte på dagen???
Är ni trötta förresten? -
3 mån,2 dgr
hej vännerna.
tillbaka från BVC, två sprutor o ledsen bebis.
Stolt att jag vågade ta bilen så det gick snabbt att komma hem.
Hade inte velat gå med vagn hem med så ledsen o varm liten vän.
Hon somnade till i bilen och här hemma åt hon lite o somnade om.
Bra!
7535 g, 64 cm. Stor tjej...
pratade med BVC-tanten om smakisar o annat, men sa att jag vill helamma till 6 mån om jag kan. Hon höll med. Med min dundermjölk behövs inte nåt annat
Skönt att vi är överens.
Megamuppen:
modig du är som vågade ge dig ivägBättre lycka nästa gång!
Ammiz:
jag är sjukt trött. Hela tiden. Kvittar om jag fått sova eller ej!
Skyller det på mina nerver, att jag fortfarande är på helspänn jämt.
Pluttemor:
...som sagt, vinkbilden är sååå cool
massa kramar till er allihopa, ska gå o försöka få bort min huvudvärk... -
pluttens mamma: vilka roliga bilder!
megamuppen: trist att du var tvungen att lämna kursen. Du får övertala Kajsa om att nappen är jättegod, så kanske du kan smita iväg en längre stund nästa gång. Eller så får pappa ta en kvällspromenad med vagnen på grusigt underlag. Brukar hon inte somna då?
Ammiz: Alva sover nästan aldrig på dagarna. Hon slumrar till i bilen och när jag promenerar med vagnen. Annars klarvaken och bråkig hela dagen. Sen sover hon tungt vid 19-20 tiden. Men de senaste dagarna har hon faktiskt sovit korta stunder hemma och jag märker att hon blir snällare efteråt.
nevadita: 7535 gram! Har du grädde i brösten?
-
förmodligen!Monismonis skrev 2010-03-18 16:34:32 följande:nevadita: 7535 gram! Har du grädde i brösten?
-
Ammiz: På hemsidan babycenter finns mycket skrivet om just sömn, kolla där. Ang trötthet så är jag trött, men inte så mycket mer än tidigare.. jag har alltid varit trött fast jag sovit 12 h..
Monamona: Hon skulle säkert ha somnat om hon varit mätt, men hon vägrade ju dricka min gamla mjölk ur nappflaskan.. Ville ha bröst antar jag, för att komma till ro.
Nevadita: Oj vilken dunderhonung du har
Ego: Imorgon ska vi åka upp till mina föräldrar, hälsa på kompisar och ha dopsamtal på söndag. -
Trött här också. Jobbigast är att jag har så svårt att koncentrera mig, blir så jobbigt på jobbet. Kan inte heller skylla på Agnes, kände ju likadant i perioder innan. Det känns blä.
-
Ammiz: Trist att du är så trött att det känns blä. Hur gick det förresten med den där psykologkontakten du skulle få innan Agnes kom. Blev det något? Kram till dig.
-
Megamuppen: jo, det blev det! Har fått samtal inom landsting fram till sommaren, vilket känns jättebra. (Men jobbigt ju att skrapa i barndomskänslor). Har varit där några gånger nu, och tycker nog rätt bra om henne, även om det känns väldigt spretigt med samtalen och inte så mycket till tanke bakom. Men kanske det är så
-
Ammiz: Bra för dig, att du fått en kontakt som känns ok. Kan tänka mig att samtalen blir bättre och bättre efter ett tag eftersom det hela väl går ut på att du först måste känna att du kan lita på henne och att ni tillsammans börjar närma er det som är viktigast (och kanske jobbigast) att prata om..? Och bra att det var via landstinget, då går det väl på frikort åtminstone!
Ikväll drar vi med bilen upp mot de djupa hälsingeskogarna. Plockar upp syrran i Gävle på vägen och tillbringar sen några dagar hos mor och far, men ska även hälsa på mormor och morfar efter dopsamtalet. Håll tummarna för att Kajsa sover större delen av resan, så vi slipper så mkt skrik och gråt den här gången.. -
ny tråd då denna går ut snart o jag inte vill tappa bort er!!
www.familjeliv.se/Forum-7-134/m51474084.html