• biblolover

Kan jag har PCO?

Jag har en liten fundering....
    Via en annan tråd är på FL så börjader jag fundera på om jag kan lida av PCO. Jag och min man har försökt bli gravida i 12 mån och ska förhoppningsvis få komma på undersökning i januari.

Under detta år har jag antecknat mina mensperioder och ser nu att mina cykler varit alltifrån 27-50 dagar under året. Jag tror att jag hade ett tidigt missfall i somras (v. 5).

Under mina tonår hade jag stora problem med mensvärk men det försvann när jag började äta p-piller. Efter p-pillerstopp för ca 3 år sedan få jag ont i bland men inte lika illa.

Jag har inga andra pco-symptom såsom hårighet, övervikt, lätt att bygga muskler. Dock tycker jag att jag har ganska lätt att få finnar, har alltid någon på gång tycker jag.

Vad tror ni PCO-are därute, kan jag ha pco? Väldigt tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Kan jag har PCO?
  • Knasten83

du kan ha PCO men det måste (som du säkert vet) undersökas noggrannare.
    Man behöver inte ha alla de där symtomen som behåring, akne etc. Jag har PCOS och har de där extra symtomen, det är därför det kallas PCOS. Det finns de som har PCO som bara har för stora äggstockar, nån annan har det klassiska "pärlbandet" av foliklar (äggblåsor). Alltså har vissa bara EN sak som stämmer in.
    Man får även göra hormonella tester och ämnesomsättningstest.

Hoppas du får hjälpen du behöver!!
    Lycka till!

• Rosaasidenlakan

Kom gärna in och läs i min blogg där jag skriver om mitt liv med PCO/PCOS , vad& hur det är, tankar, känslor, vad jag får för behandling och hur det går.

www.nattstad.seAttLevaMedPCOS

Kram

Svar på tråden Kan jag har PCO?