• Jag80

Ni som är oförklarligt barnlösa och försökt mer än ett år!

Jag & min sambo är oförklarligt barnlösa = ( Vi har försökt aktivt i 1,5 år. Vid utredningen kunde de inte hitta några fel alls, så nu väntar vi på sommaren då vi förhoppningsvis får påbörja IVF i Linköping.

Är det någon annan här som vill ge mig sin historia och kanske ge mig lite hopp?!... SNÄLLA!

De säger ju att man ska vänta två år innan man försöker med IVF då det händer att par blir spontant gravida även efter 1,5 år... är det någon här som blivit det?! Och då menar jag utan medicinsk hjälp, dvs. helt av sig själva?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 18:00
    Givetvis vill jag även mer än gärna höra positivt från er oförklarligt barnlösa som lyckats via IVF.

• Svar på tråden Ni som är oförklarligt barnlösa och försökt mer än ett år!
  • Ett Liv

Prova på att köra en detox. Det hjälper många barnlösa att bli gravida. Jag har själv vänner som gjort det som försökt i 2 år. Hips vips efter detoxen blev de gravida.

• Ett Liv

Det är att rena kroppen från gifter. Men lever alltså efter en speciell "kur" i ca en månad tror jag det är. Men de första 2 veckorna brukar vara hårdare än de andra 2 veckorna.
    Men det brukar väl vara typ att man ska leva på rotgrönsaker, grönsaker, bär, nötter, ägg, Baljväxter, vitt kött(de 2 senare veckorna), kryddor och örter
    Absolut inte: Socker, salt, kaffe, svart te, tobak, ost, alkohol och såna saker.
    Sen ska det väl vara ekologiskt och varm lagad mat helst också.

Googlar du så hittar du nog vad man "får" äta osv. Det brukar finnas många olika detoxer att välja mellan men jag tror att om det ska ge något ska man hålla på i mer än 10 dagar.

• Precious b

Vi fick vänta i 3 år innan de plötsligt blev en bebis. Så ge inte upp, det kan visst hända. Kram och lycka till!

• dorry

Vi försökte 4 år, jag var under 30 när vi började och min sambo var 33. Oförklaringt barnlösa helt friska utan några sjukdomar, allergier eller något annat.
    Både jag och min sambo har syskon som har massor med barn både oplanerad eoch planerade, finns inga i släkten som haft svårt att få barn.
    Jag har alltid jobbat inom barnomsorg och att inte själv få barn var helt sjukt. Jag höll på och kracha helt. Jag började undvika alla par som hade barn, gick inte på familjmiddagar eftersom det fanns barn där osv. Vi provade även insemination och det fungerade inte heller. IVF var enda som hjälpte. Efter första IVF fick vi vår lilla son /de var tvillingar i början men ena försvann vid vecka 6). Under IVF behandling fick jag rekomendationer ungefär som "Ett liv" förklarar äta bara bra och nyttig mat, sova minst 8 timmar/natt osv.

GE inte upp, det kommer att fungare för er. Har du möjlighet att köra IVF gör det.

Lycka till!

Vi trodde att syskon skulle komma sådär plötsligt utan planering osv.  tyvärr inte för oss, så nu är det dags för nästa IVF för oss igen. Har redan kört ett försök efter vi fick barn utan resultat men man ska inte ge upp. Om vi få barn nu med nästa IVF då ganske tredje barn kommer plätsligt :).

DU vet plötsligt händer det!

• Flisan79

Vi var oförklarligt barnlösa i 7 år. gick igenom IVF utan resultat. Blev spontangravida efter en kur med rosenrot+bisolvon och sen helt oplanerat igen 21 mån efter första förlossningen. Så vi har 2 barn nu. Båda naturlig väg.

Skam den som ger sig

• Flisan79
    Flisan79 skrev 2010-02-07 14:29:51 följande:
    Vi var oförklarligt barnlösa i 7 år. gick igenom IVF utan resultat. Blev spontangravida efter en kur med rosenrot+bisolvon och sen helt oplanerat igen 21 mån efter första förlossningen. Så vi har 2 barn nu. Båda naturlig väg.Skam den som ger sig
    3 st IVF ska det stå (2001-2002) Dotter 1 är född 07 och andra 09.
  • Cat79

Blev spontant gravid efter 1.5 års kämpande, tog hjälp av kinesisk akupunktur. Kämpa vidare!

• jackrusselltok

Vi försökte i 1,5 år innan det tog sig utan hjälp eller en massa kurer.  

Elias 080819
  • Jag80
    Precious b blev ni spontant gravida eller genom behandling? Vilken underbar känsla det måste ha varit! = )
  • Jag80

Tack Dorry för peppingen{#lang_emotions_laughing}! Det behövs! Det känns ganska hopplöst just nu. Vissa dagar är man mer positiv, andra dagar störtdyker man igen.

• Vrinda

Jag och sambon fick ett plus på stickan efter ganska precis två års egna försök. Tyvärr blev det ett väldigt tidigt missfall. Vi hade tänkt köra igång med ivf ett par månader efter det men sköt upp det ett par månader till och gjorde sedan två ivf. Det andra försöket resulterade i vår underbara lilla kille.

Vet att det känns väldigt jobbigt emellanåt... För oss kändes det faktiskt bättre när vi väl började med ivf, för då fick vi ju faktiskt hjälp. Lycka till!

• Muffinsmamman

Vill bara skicka ett par styrkekramar till alla som försöker varje måndad{#lang_emotions_dreamer}. Är nu halvägs in i grav.  i försöken att ge vår lilla kille ett syskon. Efter 2,5 års försök!!
    Ge inte upp, plötsligt är +-et bara där!
    förväntansfulla kramar!

• kramgo
    Flisan79 skrev 2010-02-07 14:29:51 följande:
    Vi var oförklarligt barnlösa i 7 år. gick igenom IVF utan resultat. Blev spontangravida efter en kur med rosenrot+bisolvon och sen helt oplanerat igen 21 mån efter första förlossningen. Så vi har 2 barn nu. Båda naturlig väg.Skam den som ger sig
    Jag har läsat din profil...

Efter 6 års barnlöshet, 2 IVF, ett utomkvedshavandeskap och en massa andra försök....

Är på BIM -4 idag men OM jag inte plussar ska jag testa din metod =)
  • missan

Flisan79: Varför är det bra att äta slemlösande Bisolvon??
    Och GRATTIS till dina två underverk till döttrar! {#lang_emotions_flower}

• Vixen
    missan skrev 2010-03-15 00:09:28 följande:
    Flisan79: Varför är det bra att äta slemlösande Bisolvon??Och GRATTIS till dina två underverk till döttrar!
    Därför att ibland kan man ha för tjockt sekret då sägs Bisolvon hjälpa eftersom det är slemlösande.
  • youandmeandthebaby

Vi försökte i 3 år att bli gravida . Första året 3 missfall . De andra 2 åren vatt vi inte gravida alls. Min mens va konstig och jag fick ingen ägglossning. Men sen efter 3 långa år fick vi pregotime, då vatt vi gravida me en gång. Nu e vår son 2 månader. Han e helt underbar. Han ler varje dag o är super nyfiken på allt. Förlossnigen tog 30 timmar men det va det värt!!!

• 1979sandy

Här är det 1,5 år nu med väntan... Hur ser ni andra på det där med IVF? Vi har börjat tänka i de banorna nu men ska prova insemination först nu i augusti.. Känns så "drastigt" att dra till det tunga artelleriet så snart, men vad gör man, det är ju lång tid nu man väntat redan?? Man vill ju så gärna ha en liten.... Men jag vill SÅ gärna att det kommer till på naturlig väg och inte genom IVF... Men det är ju kanske enda chansen.. Hur tänker ni??

• Ladycocos

Att vänta 2 år verkar väldigt länge! Alla rekommendationer jag har hört är att söka hjälp efter 1 år!!
    Varför vänta längre än nödvändigt på hjälp?

Vi sökte hjälp på direkten efter 1 år, och valde att gå rakt på IVF, som vi betalade själva för att slippa kötiden.

Vi har en son som blir 2 i höst, och han blev till på första försöket
    Lite senare i höst kommer våra tvillingar som blev till på första syskonförsöket

Svar på tråden Ni som är oförklarligt barnlösa och försökt mer än ett år!