• Mammatill2

Namn till en röd liten kille.

Hämtade hem en liten röd kille i måndags.Då sa vi han skulle heta Samsam men nu känns det inte lika rätt.
    Jag gillar Isak och Nisse men det gillar inte barnen.
    Kom gärna med fina förslag till oss. Tack!!

Ps: Bild på honom finns i mitt galleri.

• Svar på tråden Namn till en röd liten kille.
  • nelli08

Hehe, ser precis ut som var katt och han heter Ozzy {#lang_emotions_smile} Titta i mitt galleri

• Mammatill2
    nelli08 skrev 2009-12-28 19:23:38 följande:
    Hehe, ser precis ut som var katt och han heter Ozzy  Titta i mitt galleri
    Ja dom var lika men vår har inget vitt på sig.Helröd. :)
    Ozzy hette syrrans hund så det funkar inte här. Tack ändå.
  • Aqeela

Min mamma har två röda katter, Nemo och Oliver.
    Gustav är lite kul på en röd katt annars !

• amalie79

Men inte kan en katt heta Stefan! Men jag vet iof en liten hund som hette Birgit...

• yuzz

Vad blev det för namn?

(¯`°?.¸♥ ღSalsabeel 10/3-2007 & Ayman 23/8-2008ღ ♥¸.?°´¯)
  • Flapper
    Mad as snow skrev 2009-12-26 07:41:53 följande:
    Jag har alltid varit förtjust i väldigt "mänskliga" namn på djur. Dvs, Stefan, Åsa, Daniel, Linda osv. Jag tycker inte att de nödvändigtvis måste heta gulliga djurnamn bara för att de är djur. Men. Jag hade just en röd katt en gång. Jag döpte honom till Aslan - efter lejonet i Häxan och lejonet. Vilket var ett otroligt passande namn på en sådan katt. Men det visade sig att han var rätt så feg och neurotisk (men härlig) så det förvandlades till Hassan istället. Vilket passade lika bra. En annan röd katt jag kände hette Angus, en anspelning på röda skottar antar jag.
    Aslan tycker jag var ett toppenförslag! Så sött!
  • Mammatill2

Hahaha, Tack allaför era förslag. Han har hetat allt från Isak, Samsam,Sammi, och Felix.Just nu heter han Nisse. 
    det är inte kört ännu.Kom gärna medfler förslag.

• Blitz

Nåå, blev de nått slut på namnförslagen eller byter han fortfarande namn? =)

• M Hellin

Min röding heter Röde, ibland store röde och ibland skitröde beroende vad han hittat på för knasigheter.

Hadde en röding innan som hette Garfield, men oftast kallades för gaffe.

Har även en som är ljusare lite mer mot cremeröd och heter tazze.

• edvvn

Snart kommer våran röda kattunge just nu heter den Mustang men vi vill ha något annat! P.S. Det är en kille!

Svar på tråden Namn till en röd liten kille.