vad ska man känna?
Hur känns kärlek? Ja vet, omöjlig fråga. Det jag bla känner för min man är tacksamhet, trivs med det liv vi har, fantastiska barn, trygghet. Han är omtänksam, känslig, förstår mig osv Men vid varje nytt barn blir jag så avståndstagande eftersom jag mår så j-a dåligt vid graviditeterna. Spyr bara jag har ett halsband på mig så intimiteten försvinner. Jag kallar det; att just nu är vi bara föräldrar och har satt relationen oss emellan på paus. Otroligt jobbigt att få tillbaka den igen när barnet är fött. Och det är då jag börjar ifrågasätta honom, mig och oss. Igentligen tycker jag också att han är lite tråkig (men det är också en positiv egenskap beroende på min turbulenta barndom) och tyvärr nu tio år senare lite gubbigare. Är det ok att känna sig tacksam mot honom? Ska man inte känna sig sådär himlastormande? Att analysera är väl inget ovanligt för att vara mig men att vända in och ut på allt till den grad då man inte kan känna igen sina egna känslor är otroligt jobbigt. Det är väl alla hormoner (fick barn för tre mån sen) just nu. Vad jag vet så känner ingen i vår vänskapskrets så här, fast å andra sidan så är det kanske inget man vill skylta med? Känner någon annan som jag?