• M  i  a

Kan jag vara gravid trots blödning?

Jag var gravid i höst och fick ett missat missfall i slutet av oktober, gick med det döda barnet en vecka i magen och genomgick till slut en skrapning. Väntade och sörjde en månad och nu har vi försökt för första gången igen och jag har haft de senaste dagarna exakt samma känningar i magen "det pillrar" och så kändes det strax före jag testade plus förra gången. Jag har även haft några andra igenkänningar men jag ska testa på sticka först på tisdag om det är + eller inte då jag väntar mens den dagen. Nu idag fick jag dock brun flytning och sedan svagt rött. Jag blev jätteledsen och tog det som att mensen är på gång men jag känner så starkt dessa "pillringar" att jag blir osäker, har aldrig haft dem innan förrän före förra graviditeten. Kan jag vara gravid ändå trots blödningen? Det moler som mensvärk men det hade jag i graviditeten också när livmodern växte.

• Svar på tråden Kan jag vara gravid trots blödning?
  • Engfield

När man läser vad andra skriver så förstår jag det som att det är rätt vanligt att man blöder lite i början av en graviditet. Det finns ju de som blöder ganska mycket så det tar lång tid innan de förstår att de är gravida eftersom de tror det är mensen.
    Försök bara slappna av. Jag vet hur svårt där är. Jag har fått missfall tidigare även om det är många år sen nu men jag vet hur oron gnager. Varje dag här faktiskt. När man inte har ont så är inte det bra, när man har ont är inte det bra heller... Det där pillrandet som du säger... jag kände något liknande och har bara känt i samband med graviditet. Det liksom fladdrade nere i livmodern... skum känsla...

Hoppas det går bra för dej!!

• M  i  a

Tack Engfield, ska försöka slappna av.

• AminasmammaElin

jag blödde rejält när jag var gravid...tordde flera ggr att det var missfall, bokstavligen rann blod. Men jag åkte till sjukhuset och fick ta ultraljud och fick se at allt var normalt, idag är hon 15 månader=)

• M  i  a

Tack AminasmammaElin!

Jag blöder lite nu och har mensvärk så jag misstänker att det är mensen som kommit men är ändå inte helt säker. Bara att vänta och se förmodar jag.

• pedagog86

Jag är i v.8 (7+2) och har haft några små små blödningar ett par gånger. Kan nog inte ens kalla dem för blödningar men de har varit röda iaf. Den första kom ca 6dagar efter äl, sen gick det ca 4dagar till nästa, 5 dagar till nästa osv.. de har inte varit sammanhängande med varandra och jag har aldrig haft ont samtidigt. De har bara kommit på pappret när jag precis kissat så jag har inte behövt använda något skydd. Mellan dessa "småblödningar" har jag vissa dagar haft lite lätt bruna flytningar. Jag har känt mig väldigt orolig över detta, speciellt de första veckorna men min bm säger att jag inte ska oroa mig om jag inte har stora blödningar och smärta.

Jag förstår din oro men försök att ta det lugnt, det är nog ingen fara som min bm säger. Enligt henne är det vanligt att man blöder lite i början av graviditeten och det är ingen fara så länge man inte blöder rikligt, som mens eller mer och samtidigt har smärtor.

• Asarick80

Har samma fundering.
    Igår fick jag ett väldigt svagt streck på testet när jag testade på morgonen.. På kvällen gick jag jätteont i magen och sen kom en liten blödning. Det har kommit lite idag med, men inte allt som vanlig mens. Har även fortfarande ont i magen. Känns spännd å nästan som träningsvärk..
    Kan man va gravid ändå??

• Thorla

Jag fick en rosa flytning i v8 och är nu i v 22!

Min väninna blödde rätt mycket dock senare i graviditeten men hennes bebis är idag en frisk 7 månaders flicka.
    Klart du kan vara gravid, det kan väl även vara blödning från skrapningen? Ring MVC och be att få komma in på ett tidigt UL.
    Lycka till!
    ?*¨*?.¸¸❤ 13 maj ❤¸¸.?*¨*? hemligbulle.blogspot.com/
  • Asarick80

I onsdags fick jag ont i magen (brukar aldrig ha mensvärk) på kvällen och så kom en liten blödning, knappt så et märktes. Sen tors & fred kom lite blödning. Den var nästa helt borta igår kväll och även i morse.
    Nu helt plötsligt fick jag nästan samma värk igen och blödningen började om..
    Hur kommer det här sig?
    Brukar bara ha mens nån dag och inte i några mängder.

I onsdags morse innan själva blödnignen kom så tyckte jag mig se en förändring i grav testet.. Fattar ingenting just nu??

Nån som kan tipsa om något?
    Ska man göra ett test imorogn igen?

• Wlkstroms

Hej min mens var 1 vecka sen och i söndags märkte jag en liten brun flytning i trosan, Använde binda hela dagen men kom ytterst lite under hela dagen . När jag vaknade i måndags kände jag mig smått illamående och yr och på förmiddagen Fick jag stora värkar i sidorna av magen som räckte upp till mina revben, kunde knappt Röra på mig och kände mig väldigt trög i huvudet. Hade även samma hemska värk på kvällen/natten så tog tid innan jag somnade. Men även Då hade jag bara bruna flytningar men lite mer och med lite rött i. Idag tisdag har jag svag värk i sidorna av magen men har lite mer brun/röda flytningar. Mina bröst ömmar och kan knappt ta på dom och tycker att jag ser blodådrorna mer vilket jag Aldrig mörkt förut. Magen är svullen. Har inte tagit något gravtest. Kan jag vara gravid eller är det början på mf? Är lite orolig men hoppas på det bästa att det inte är mf! Tacksam för svar! Kram Frida 18 år.

• ANNABANANA92

Hej.. Jag har lite frågor som jag undrar om någon skulle kunna svara på .. slutade med mina p-piller i Augusti och vi har försökt sedan dess. Nu till bekymret.. den 11/1 fick jag blödning som kom och gick i ungefär fyra dagar , blödningarna var inte så kraftiga som de brukar vara under min menstration. Min mens var då 2 veckor försenad när blödningarna "anlände". sedan den 14/1 har jag ömmabröst , förstorade bröst vårtor och "molandevärk" vid äggstockpartiet och "hård" bukdel. Så ska ta ett graviditets test nu i veckan.. är det någon som känner igen detta för jag blir lite smått galen i att flacka fram & tillbaka med tankarna.. 

• Mich

Hejsan

Ja och min kille har inte använt skydd sen dec 2015. Ja tog p-piller en vecka där i mellan men kände inte att de va något för mig. Nu börjar jag undra om han är steril eller nått då jag gjort en abort med mitt ex för några år sedan.

Ja har fått för mig att jag känner alla gravid symtom men sen tagit ett test som visat negativt. Det är nu 3 gången jag känner gravid symtom och börjar undra om det bara är psykiskt? att jag inbillar mig att jag mår sjukt illa och svullna/ömma bröst... Jag fick blödning idag så tror dock inte jag är gravid. Kanske man borde kolla upp om de är något fel på honom eller mig? Då vi har sex mellan 1-3 gånger i veckan i 7 månaders tid och ingeting händer!!!! Tacksam för lite råd här

Kram

Svar på tråden Kan jag vara gravid trots blödning?