• Väntarochlängtar

Tips på bra hotell inkl all incluesive som man kan boka själv på Gran Canaria, Teneriffa, Lanzarote??

Hjälp mig eller tipsa mig om var jag kan hitta bra och prisvärt hotell med all inclusive på någon av Kanarieörarna i januari...

Tack!

Vill till sol och värme!

Och lyxa till det så man slipper laga mat osv.. Dvs vill ej ha tips om self catering ..

• Svar på tråden Tips på bra hotell inkl all incluesive som man kan boka själv på Gran Canaria, Teneriffa, Lanzarote??
  • Matillin
    Väntarochlängtar skrev 2009-12-27 16:49:18 följande:
    Vi har surfat omkring idag och kunnat åka 4 st personer till Teneriffa till 4 stjärnigt hotell med all inclusive för 23 000 kr. ( 14 dgr) Fast .. vi skulle gärna vilja åka till Egypten där vi har hittat superfina hotell som kostar runt 6000 kr - 7000 kr ( 5 stjärningt med all inclusive ) , för 4 personer i 2 veckor i Hurgada... Fast har inte hittat några billiga flygstolar än i slutet av jan.. (För tidigt). Sen tillkommer visum och vaccination.Skulle vi åka i början i jan skulle vi kunna åka för 19000 kr - 2 veckor, 5 stjärningt hotell, all inclusive , vaccination ( ca 2000 kr) samt visum ( 800 kr). Men man måste vaccinera sig 4 veckor innan man åker så vi kan inte åka nu i början av jan..Så visst lönar det sig att kolla upp andra sajter än de vanliga resebyråerna.. men de kan ibland ha bra erbjudanden också.
    Ok ja det lät som bra priser.
    Problemet för oss är att vi måste åka runt loven och då är det ju alltid dyrare.
    Min man är lärare så han kan inte ta ledigt när som helst.
  • Angelica77

Vi har precis bokat en resa i början av feb till GC och Sunwing spa och resort i Arguiniguin.
    En vecka och det gick på 37.600:- med AI, Royalrum, alla försäkringar, transfer, mat på flyget mm.

• Väntarochlängtar
    Angelica77 skrev 2009-12-27 18:36:42 följande:
    Vi har precis bokat en resa i början av feb till GC och Sunwing spa och resort i Arguiniguin.En vecka och det gick på 37.600:- med AI, Royalrum, alla försäkringar, transfer, mat på flyget mm.
    37 000 kr Hur många är ni som åker?
  • Angelica77
    Väntarochlängtar skrev 2009-12-27 19:58:36 följande:
    37 000 kr Hur många är ni som åker?
    4 st
  • sjuttiofyran

Reser ni till Egypten skulle jag välja något av "Grand hotellen" tex Grand Resort, Grand Makadi, Makadi Palace. Jag har hört mycket gott om de hotellen.
    På Kanarieöarna hade jag valt ett hotell som finns hos ngn svensk resebyrå även om man reser själv så att barnen lättare hittar kompisar.
    Sträckan från Puerto Rico/Amadores ner till Mogan brukar vara solsäkert. (Gran Canaria). På Teneriffa hade jag valt Fanabe eller Los Christianos. Där går en lång strandpromenad längs med flera stränder. Jag hade dock inte velat bo mitt inne i Las Americas.

• Matillin
    Angelica77 skrev 2009-12-27 18:36:42 följande:
    Vi har precis bokat en resa i början av feb till GC och Sunwing spa och resort i Arguiniguin.En vecka och det gick på 37.600:- med AI, Royalrum, alla försäkringar, transfer, mat på flyget mm.
    Oj det lät dyrt för bara 1 vecka men har man råd så varför inte
    Det är väl kanske rummet som kostar mer då eller har ni bokat all inclusive med?
  • Angelica77

Både rummet kostar lite extra då det är en Royallgh med lite extra fint i. Sen All inclusive till oss fyra, en uppgraderad flygavgång med mer utrymme o lädersäten mm.
    Sen plockar det på med transfer kostnad, mat på flyget, reseförsäkring mm.

Min rara syster betalar halva resan så vi lyxar till det lite extra. Men visst blev det dyrt.....Reagerade själva på det. Till Turkiet och riktig lyxsemester dit brukar hamna på ca 28000:- när vi åker.

• Väntarochlängtar
    Angelica77 skrev 2009-12-28 11:16:59 följande:
    Både rummet kostar lite extra då det är en Royallgh med lite extra fint i. Sen All inclusive till oss fyra, en uppgraderad flygavgång med mer utrymme o lädersäten mm.Sen plockar det på med transfer kostnad, mat på flyget, reseförsäkring mm. Min rara syster betalar halva resan så vi lyxar till det lite extra. Men visst blev det dyrt.....Reagerade själva på det. Till Turkiet och riktig lyxsemester dit brukar hamna på ca 28000:- när vi åker.
    1 vecka..
    Jag tror att vi kommer iväg 2 v för 4 personer på 5 stjärning hotell för ca 16-18 000 kr med AI... (om flygstolarna är billiga).
    Schysst att få halva resan betald!
  • Väntarochlängtar
    Väntarochlängtar skrev 2009-12-28 13:32:08 följande:
    1 vecka.. Jag tror att vi kommer iväg 2 v för 4 personer på 5 stjärning hotell för ca 16-18 000 kr med AI... (om flygstolarna är billiga).Schysst att få halva resan betald!
    F´låt... om vi skulle till Egypten så skulle de kosta det. Skulle vi till Gran Canaria el dyl så kanske det skulle kosta runt 20 - 23 000 kr på 4 el 5 stjärnigt hotell med AI..
  • MeandHim

Tog en sista minuten till Teneriffa och hamnade på compostella beach. Superbra! 15 meter till stranden med havsutsikt, två pooler och 2 minuter till Gucci, armani och massa andra butiker längs en marmorerad gata, perfekt!

• Angelica77
    Väntarochlängtar skrev 2009-12-28 15:06:54 följande:
    Vågar man ta en ospec när man har barn??
    Skulle aldrig ta det! Har våra krav...
  • MeandHim

Nej, vi hade inte barn då men det går ju att boka på det hotellet.
    Har ändå hört många som tagit ospec med barn. Många resebolag vill inte gärna sätta en småbarnsfamilg på ett taskigt hotell, men jag skulle aldrig göra det.

• Trulsa00

Vi åkte sista minutern med en fyra åring gick hur bra som helst, hon fick massor av kompisar och det var konon. Vi åkte till grand canaria för 998 kr/ person i dec för några år sedan, men då var det ingen mat med.

• Angelica77

Vi avbokade vårt svindyra hotell i Arguiniguin för att istället hoppa på ett av dom nya SPLASH-koncepten som ligger i Tautiodalen.

Hotellet heter Lago Taurito och har en vattenpark med massa vattenrutchkanor att tillgå.
    Blir perfekt det till kidsen.
    Kom nästan 10.000:- billigare undana nu och vi åker även lite senare då jag läste att vädret i början feb kan vara väldigt omväxlande.
    Betalar inte nära 40.000:- för att sitta på hotellrummet och det regnar ute.

https://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/playa-taurito/hotell-lago-taurito/?season=vinter-09-10

• Camilla D

Vi skall till Sunwing resort Fanabe i februari. Var där i januari för 2 år sedan och det var kanon! Hade all inclusive och hur lyxigt som helst!

• amoma33
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Tips på bra hotell inkl all incluesive som man kan boka själv på Gran Canaria, Teneriffa, Lanzarote??