• Nyfiken gul

Kan man boka hotell för bara ett par timmar?

Ja som frågan lyder... Kan man boka hotellrum för bara några timmar?

har en långresa framför mig och vi skulle behöva få vila en stund, äta lite mat, duscha o byta kläder. Men är det möjligt?

• Svar på tråden Kan man boka hotell för bara ett par timmar?
  • blommanigbg

Nej. Det tror jag inte. För det är ju en tid gästen innan senast ska checka ut och så har du en tid som du senast ska checka ut. Med städning däremellan. Men du kan ju alltid boka rummet som vanligt och lämna det när du vill...

• Menhir

Hehe, inte sådana hotell som du vill vila och äta på och definitivt inte med barn...

Det finns lågprishotell, typ Formel1, som tar 390kr för billigaste rummet, dock vet jag itne standarden.

• sofieann

Ja, det kan du. Däremot kan du ju vara tvungen att betala för en hel natt. Jobbar själv på hotell och vi kan hyra ut rum till "dagpris" vilket brukar vara några hundralappar billigare. Enda gångerna man inte hyr ut sådana rum är om det kommer något mystiskt par
    Ring innan och kom överens med hotellet så ska det inte vara några problem.

• Nyfiken gul

Tack för svar.. ja det verkar vara lite olika bud med andra ord. Jag får helt enkelt ringa och kolla vad som gäller för den staden vi hamnar i.

jag kan ju inte tänka mig att större hotell kan fixa rum nån timma men mindre hotell bör kanske ha lite lättare med sånt...

Hmm.. Mystiskt par... ha ha.. ja kanske är det så en del uppfattar maken o mig när vi kommer inramlandes en intressant tid på dygnet orakad, rufsig och oduschad och dessutom syns det att han är mycket äldre än mig... Ha ha.. men det är värt ett försök...

Tack för svaren i alla fall!

• linda3517

www.booking.com/index.html är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.

Svar på tråden Kan man boka hotell för bara ett par timmar?