• trebarnsmamma81

Skoj för barn i Örebro/Kumla?

Hej!
    e alldelles nyinflyttad hit så vad finns det för roliga saker o hitta på med barnen här egentligen? har en på 5år 2år och 6 månader=)
    finns det någon öppen förskola?

och så ska jag passa på och önska er god jul och gott nytt år!

• Svar på tråden Skoj för barn i Örebro/Kumla?
  • 6barnsmamman

Hej hej! Öppna förskolor finns det säkert i Kumla, det brukar ju vara ett säkert kort att lära känna folk när man flyttat till ett nytt ställe. I Örebro finns det ju mycket kul, Lek o buslandet ska ju vara kul, har själv inte varit där, men mina barn har. Annars finns ju oxå Skojlandet, kanske passar bättre om man har lite mindre barn. Ligger vid brandstationen i Örebro. I Hallsberg finns det ju ett nytt o fint bad, o childrens museum, det skulle nog din 5-åring gilla. I vår kan ni åka in till stadsparken i Örebro, där finns det en stor lekplats o stort grönområde+att wadköping med alla gamla fina hus ligger alldeles bredvid där finns det oxå en del o titta på. Dom brukar spela barnteater där vet jag, åtminstone på sommaren. Hoppas nått av tipsen passar, kanske kommer på nått mer bra sen! Kram Eva{#lang_emotions_smile}

• trebarnsmamma81

hej ja tack för alla tipsen vet man om lite o göra i trakterna får kolla upp de där lite haha kram

• carita

Hej!
    Om du bor i kumla, så kolla med kyrkan, eller nån av de många frikorkorna {#lang_emotions_wink}, det är nog de som ordnar öppna förskolan, har jag för mej. Jag har min syster i Kumla, hennes minsta är fem år och de gick till öppna förskolan när hon var mindre. För femåringen tror jag att det finns något som heter kompisträffen, också kyrkan som ordnar. På de flesta mindre orter runt Örebro så är det kyrkan som ordnar öppna förskolan, t ex i stora mellösa där jag bor! Kolla kyrkans hemsida så får du nog tips om vilken som passar dej bäst utifrån var du bor!

Många bra lekparker, stadsparken har du ju redan fått tips om, men även i olika bostadsområden i örebro finns det bra lekparker!

Du fick många bra tips av Eva. Kumla har ett eget bad som kanske är bättre för mindre barn - men jag tror att de byggt om barnbassängen i Hallsberg - har inte varit där men resten av min familj och de tycker det är jättebra där! Skriv gärna i min gästbok eller skicka meddelande om du vill ha mer tips i Kumla, så kan jag kolla med min syster! Hoppas det blir bra!!

Svar på tråden Skoj för barn i Örebro/Kumla?