Kan man känna av en graviditet två dygn efter befruktning?
That is the question...
That is the question...
Hallonröd:oavsett hur lång tid det tar för ägget att vandra och söka fäste, så brukar det ta ca 6-12 dagar för det befr ägget att fästa vid livmodern, alltså kan ta 6 dagar alltsammans och kan ta tom.12 dagar också.
många järn i elden: molvärk, trötthet, illamående, även humörsvängningar är vanliga vid både äl, pms och tidig grav...vi eller åtminstone du borde veta då var i cykeln du är för tillfället och hur du brukar känna då...
Men jag önskar dig lycka till!
4 dagar efter äl fick jag mega ont i bröstvårtorna. Hade så ont att jag inte kunde ta på mig kläderna.
Redan då visste jag att jag var gravid. Sa det till sambon att vi skulle ha bebis redan innan jag testat mig. Utan jag gick på bröstvårtkänslan.
Så ts enligt mig så är allt möjligt.
Min barnmorska sa att vissa är mer känsliga o känner en graviditet supertidigt.
Jag förstår om vissa hormoner inte börjar produceras förrän ägget fäst i livmodern, men borde inte kvinnan kunna känna något av det faktum att det skett en förändring inne i hennes kropp, dvs att ägget har smält samman med en (för kvinnans kropp) främmande cell, nämligen spermien..?
många järn i elden skrev 2009-12-28 21:23:47 följande:
Jag menade inte att man skulle kunna känna av själva befruktningen utan att kroppen kanske kunde reagera på att något hände inuti.
Det är ju trots allt ganska många enzymer och säkert andra kemiska substanser som medverkar vid en befruktning.
hej
jag hade äl runt den 28 dec och nu mår jag illa så fort jag inte äter och har ont i brösten
kan det verkligen vara så att jag blivit gravid och känner av det nu skall ha mens om en vecka ??
snälla svara !!!
Man kan läsa om både det ena och det andra.
Man kan uppleva något helt annat!
Båda mina graviditeter har jag känt DIREKT efter ÄL!
Det kan man säga emot om man vill, men man kan aldrig ändra min upplevelse.
Jag har vetat från första stund att jag är gravid. Förra gången gjorde jag inte ens ett test.
Denna gången har visserligen symptomen avtagit runt BIM, vilket de inte gjorde förra (MF v7)
Men jag tror ABSOLUT man kan känna, eller tror och tror - jag vet eftersom jag själv gjort det :)
Jag kan tillägga att det jag har känt inte är en magkänsla - utan svullna bröst, svullen nedre mage, molvärk etc.
Det är lätt och säga emot sådant som inte går att bevisa, och rent fysiskt vandrar ju ägget. Men jag har känt det fysiskt likväl!
Jag och sambon kämpade ett tag för att bli gravida. Jag tyckte jag kände än det ena än det andra och trodde jag var gravid. När jag väl blev gravid "på riktigt" kände jag inte ett smack förens i vecka 6 kanske...
Jag har känt runt v 6 i alla mina graviditeter dock bara en som blivit ett bar dock.. men vecka 6 o jag har haft koll på mensens första dag i alla med så man haft rätt på veckan varje gång med.. Nu håller man på o ta nya tag till o bli gravid igen.. o hoppas på de knytet stannar kvar så man kan få ett syskon till sonen..
Jag kände stickningar och hugg i livmodertappstrakten 4 dagar efter ÄL. Och jag var gravid
När jag blev gravid med min son kände jag illamående tidigt. någon av de första dagarna efter befruktningen. och väldigt trött.. Vi fick han genom IVF. När vi skulle försöka få ett syskon till honom, med ett fruset ägg, så kände jag illamående ca 1 timme efter återinförandet. Det ledde inte till någon graviditet tyvärr.
Nu misstänker jag att jag är gravid. Jag och maken kramades länge då jag hade ägglossning och direkt efteråt började jag må illa. och har mått illa mer eller mindre i tre dagar nu och är verkligen jättetrött. Samma symtom som jag hade när jag var gravid med vår son. så jag tror att det är möjligt att man känner av det. men som någon skrev så kanske det beror på progestoronen. Men jag kände av det i alfafall.