• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Plussade äntligen den 1 december efter 4 IVF /ICSI försök (3 ET o 1 FET)....
    Är såklart ÖVERLYCKLIG men oxå väldigt orolig för att nåt ska gå fel....

Den 21 dec var vi dock på VUL o fick se ett litet pyre på 15 mm med pickande hjärta!!! Det kändes fantastiskt o läkaren sa att missfallsrisken nu minskat , vilket känns liiiite lugnande iallafall :)

Skulle vara roligt att dela denna resa som förhoppningsvis leder till ett barn med andra som kämpat länge o tillslut lyckats mha IVF....OCH som dessutom ligger någorlunda lika tidsmässigt som mig... Hoppas ni hittar hit :D

(E nu i v 8+4 och har BF 4 augusti-10)

• Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!
  • 7879

Rasmusnalle: Håller tummarna för er imorgon! Jag är lika nervös jag, ska på mitt på tisdag. Meddela oss och lägg gärna ut en bild om ni får- kommer nog att vara en härlig upplevelse!

• Rasmusnalle

7879: Tänk att man ska vara så här nojjig inför ett UL Min mage har redan börjat krångla över nervositeten..typiskt. Hoppas det går över till imorgon.

Håller tummarna även för dig Kameran ska med även om det är surtanten som ska undersöka plutten. Hon kanske kan hjälpa mig att känna fosterrörelserna, så jag vet vad jag ska leta efter

• Tintene
    Pluttemor skrev 2010-03-28 20:01:45 följande:
    HAr du upplevt samma sak??
    Ja , både jag o smabon kände buffar utanpå magen i förra veckan {#lang_emotions_smile} {#lang_emotions_heart}...
    Skrev om det här i tråden oxå för d var så häftigt! {#lang_emotions_wink}
  • Pluttemor
    Tintene skrev 2010-03-28 22:59:25 följande:
    Ja , både jag o smabon kände buffar utanpå magen i förra veckan  ...Skrev om det här i tråden oxå för d var så häftigt!
    Ja just det!! Gud så roligt och vilken känsla!! Det är full fart på dom små liven
    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Tintene
    Rasmusnalle skrev 2010-03-28 21:59:42 följande:
    7879: Tänk att man ska vara så här nojjig inför ett UL Min mage har redan börjat krångla över nervositeten..typiskt. Hoppas det går över till imorgon.Håller tummarna även för dig Kameran ska med även om det är surtanten som ska undersöka plutten. Hon kanske kan hjälpa mig att känna fosterrörelserna, så jag vet vad jag ska leta efter
    Hur gick det idag???!
  • Tintene

Usch- själv tycker jag att min mage blivit så krånglig- känner mig hård o uppblåst och det kniper till ibland- tror jag e förstoppad... {#lang_emotions_frown}
    Kanske en blandning av vad jag ätit samt järntabletterna jag börjat med...

• Ewing
    Hej på er!
    Flyttar ner mej lite väl sent, jag vet... snart är det ju redan dax för halvtid!{#lang_emotions_cool}
    Har haft en underbar vecka med skidåkning och att bara lata mig! Så välbehövligt!
    Mår nu som en prinsessa, bebben sparkar och rör sig otroligt mycket, idag har jag känt hur många gånger som helst! Har dock inte sett eller känt någon utifrån, men mannen väntar ivrigt på att det ska kännas även där. Det blir nog lite mer verkligt för honom då. På onsdag är det UL, spännande! Har läst lite av senaste veckan, och det verkar ju som om flera av er vet kön oavsett om ni ville eller inte.... {#lang_emotions_laughing}
    Jag som varit så emot att få veta har nog svängt lite, jag kommer inte att ta bort huvudet från skärmen i alla fall... sen får vi väl se hur krabaten ligger!

Kram på er alla kämpare här inne! Fan va gott det är att vara gravid!!!!! {#lang_emotions_gravid}{#lang_emotions_heart}

{#lang_emotions_flower}v 17. (16+0 - 16+6){#lang_emotions_flower}
    *  Mermaid BF 15/8
    {#lang_emotions_flower}v 18. (17+0 - 17+6){#lang_emotions_flower}
    * Ammy01 BF 29/8 RUL 6/4
    * 7879 BF 29/8 RUL 30/3
    * Lallalo BF 3/8
    * Closer BF 24/8 RUL 29/3

{#lang_emotions_flower}v 19. (18+0 - 18+6){#lang_emotions_flower}
    * Ewing BF 25/8-10 RUL 31/3

{#lang_emotions_flower}v 20. (19+0 - 19+6){#lang_emotions_flower}
    * Bäbifabriken BF 15/8 RUL 15/3
    * Fina BF 16/8
    * Ohlala BF 17/8 RUL 18/3 
    * Pluttens mamma BF 18/8 ( En liten Prins )
    * Rasmusnalle BF 18/8 RUL 29/3

{#lang_emotions_flower}v 21. (20+0 - 20+6){#lang_emotions_flower}

{#lang_emotions_flower}v 22. (21+0 - 21+6){#lang_emotions_flower}
    * Goding80 BF 2/8-10 RUL 4/3
    * Tetinne BF 4/8-10 RUL 5/3
  • Tintene
    Ewing skrev 2010-03-29 18:53:20 följande:
    Välkommen tillbaka! Vad skönt d låter med skidsemester {#lang_emotions_dreamer}

Roligt att du oxå börjat känna rörelser- visst e det underbart!?!
    Spännande med UL på onsdag!
  • Rasmusnalle

Nuså är dagen äntligen avklarad..började med att gråta inne i väntrummet..jag va såå himla nervös. tur klockan va 8 på morgonen och det inte va någon där
    Så fort hon la dit apparaten såg jag hur det lilla hjärtat slog för fullt..puh!! Nu kan jag andas ut.
    Allting såg jättebra ut och lilltjejen mår jättebra Ja vi väntar nu en liten flicka Var tog min lille pojke vägen då? ..haha
    Det va faktiskt jättekul att höra för nu vet vi inte alls vad vi ska tro längre och det känns bra det oxå

Jag frågade även henne var min moderkaka låg och mycket riktigt ligger den i framkant så därför har jag inte kännt några buffar än även om bebisen sparkar för fullt.
    tycker jag har kännt nåt nångång men är inte säker.

Hur många av er har fått reda på att ni ska på tillväxtUL kring v 32?? Hon sa nämligen inget om det men det kanske jag får ta med min bm.
    Hon va mycket trevligare idag än sist
    Har fått med mig bilder som jag ska lägga upp så fort jag får ordning på minneskortläsaren som krånglar.

Har haft en riktig kräkdag idag, misstänker att det har med nervositeten att göra och så har mina fogar börjat lossa tyvärr..inte världens skönaste men jag står ut. Finns det nåt man kan göra för att underlätta?? Känns som benen ska lossna när jag går..de hänger inte riktigt med.

Stor kram till alla {#lang_emotions_baby}

• Tintene
    Rasmusnalle skrev 2010-03-29 20:28:00 följande:
    Nuså är dagen äntligen avklarad..började med att gråta inne i väntrummet..jag va såå himla nervös. tur klockan va 8 på morgonen och det inte va någon där Så fort hon la dit apparaten såg jag hur det lilla hjärtat slog för fullt..puh!! Nu kan jag andas ut.Allting såg jättebra ut och lilltjejen mår jättebra Ja vi väntar nu en liten flicka Var tog min lille pojke vägen då? ..hahaDet va faktiskt jättekul att höra för nu vet vi inte alls vad vi ska tro längre och det känns bra det oxå Jag frågade även henne var min moderkaka låg och mycket riktigt ligger den i framkant så därför har jag inte kännt några buffar än även om bebisen sparkar för fullt.tycker jag har kännt nåt nångång men är inte säker.Hur många av er har fått reda på att ni ska på tillväxtUL kring v 32?? Hon sa nämligen inget om det men det kanske jag får ta med min bm. Hon va mycket trevligare idag än sist Har fått med mig bilder som jag ska lägga upp så fort jag får ordning på minneskortläsaren som krånglar.Har haft en riktig kräkdag idag, misstänker att det har med nervositeten att göra och så har mina fogar börjat lossa tyvärr..inte världens skönaste men jag står ut. Finns det nåt man kan göra för att underlätta?? Känns som benen ska lossna när jag går..de hänger inte riktigt med.Stor kram till alla
    Skönt att allt såg bra ut!
    Oj , så nu e de en tjej plötsligt... {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_smile} Grattis! Lät BM säker på sin sak denna gång?
  • Tintene

7879: Din tur imorrn! Hur känns det? Och hur var det- skulle ni ta reda på kön?

• Rasmusnalle

Tetinne: Ja det roliga är ju att de va samma kvinna som vi hade förra gången och hon sa ju då att hon nästan va säker på att det va en liten kille.
    Idag när vi frågade så sa hon att ni väntar en liten tjej..hon hade sett det vid två tillfällen och nu va det ju tydligare eftersom det är 6 veckor senare än sist..men vi får väl se vad som ramlar ut. Nu blev det ju mer spännande.

Jag somnade ordentligt när jag kom hem och sov i 2 timmar..drömde hela tiden: Blått rosa blått rosa..haha. Totalt skadad

• 7879

RAsmusnalle: Ja de där ultraljuden och kön kan man visst inte riktigt lita på, hehe. Blir spännande att se vad som kommer ut då! Vad skönt att allt såg bra ut, fortfarande nervös men idag har jag känt mycket sparkar, iallafall inbillar jag mig det. Har sen tid imorgon, 15.30 så det blir lång väntan, fast eg. inte för jag sover ju säkert till 13.. Tack för lycka till!
    Tetinne: Ja ska bli spännande, skiträdd att inte hjärtat ska slå eller att det inte finns ngn bebis i mig, haha..
    Ewing: Välkommen tillbaka efter en trevlig skidsemester, alltid skönt att vara ledig!

Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!